طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت قلقلی و رشته پلوساده و مجلسی

طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت قلقلی و رشته پلوساده و مجلسی

 

پلو ها در آشپزی های ایرانی یکی از مهم ترین و اساسی ترین قسمت آن را تشکیل می دهند و انواع آن ها نیز بسیار زیاد و متنوع اند و می توان آن ها را یا به صورت ساده و یا صورت ترکیب و یا مخلوط  شده با انواع حبوبات، سبزیجات، مرغ و گوشت و خشکبار و بسیار چیز های دیگری تهیه کرد. در ایران تعداد و تنوع این پلو ها بسیار زیاد می باشند و می توان آن ها را به بیش از 40 نوع تقسیم کرد که این تنوع نیز بستگی به نوع پخت و موادی که در پلو ها استفاده می شوند دارند. دقت داشته باشید که هرچه قد دانه های برنج در پلو های شما کشیده تر و دانه ها نیز از یکدیگر جدا تر باشند، پلوی شما نیز مجلسی تر و رسمی تر هستند و شکل و  ظاهر آن ها نیز شکیل تر و بهتر می باشد و می توان از آن ها برای انواع مراسم و مجالس ها استفاده کرد. امروز می خواهیم آموزش آشپزی دو مدل از بهترین انواع آن ها را که عبارت اند از اسفناج پلو، رشته پلو مجلسی را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه اسفناج پلو با گوشت قلقلی و رشته پلوساده و مجلسی

 

طرز تهیه اسفناج پلو

 

اسفناج پلو یکی از مجلسی ترین و اصیل ترین غذا های ایرانی است که برخی آن را با گوشت و برخی دیگر نیز آن را با مرغ تهیه می کنند. این غذا علاوه بر طعم و مزه خوبی که دارا است به دلیل استفاده از اسفناج در آن بسیار مقویی و پر خاصیت نیز می باشد و از فواید و خواص آن نیز می توان به دفع سموم بدن، تقویت استخوان ها، تقویت قوه بینایی و بسیاری چیزهای دیگری اشاره کرد که تمامی این موارد از دلایل محبوبیت این غذای خوشمزه و لذیذ شمرده می شوند و بهتر است که آن را حداقل 1 الی 2 بار در برنامه غذایی هفتگی و یا ماهانه خود جای داد و از آن استفاده کرد. برای مشاهده طرز تهیه اسفناج پلو کاقی است به سایت آلامتو مراجعه کنید.

 

طرز تهیه رشته پلو

رشته پلو یکی از قدیمی ترین و خوشمزه ترین انواع غذا های اصیل ایرانی است که آن را با دستورهای مختلف و مواد متنوعی تهیه می کنند. از زمان های قدیم رشته پلو را بیشتر در شب های یلدا و یا شب های چهارشنبه سوری تهیه و میل می کردند و اکنون نیز بسیاری از خانواده ها در این شب ها این غذای خوشمزه و لذیذ را تهیه کرده و سپس آن را در کنار خانواده و عزیزانشان میل می کنند. اصل رشته پلو متعلق به شهرهایی نظیر کرمانشاه، مشهد و اردبیل بوده و در این شهر ها نیز بسیار شناخته شده است اما در سایر شهر های دیگر ایران هم این غذا بسیار تهیه و پخته می شود و نزد آنان نیز شناخته  شده و محبوب می باشد. تیهه این غذا بسیار ساده و کم هزینه می باشد و می توان آن را با مواد همچون رشته پلویی و برنج و انواع گوشت و مرغ تهییه کرد. برای مشاهده طرز تهیه رشته پلو کافی است به سایت آلامتو مراجعه کنید.

Check Also

برای چه محیط هایی باید جاروبرقی کارگاهی انتخاب کرد

برای چه محیط هایی باید جاروبرقی کارگاهی انتخاب کرد

برای چه محیط هایی باید جاروبرقی کارگاهی انتخاب کرد جاروبرقی کارگاهی فروشگاه اینترنتی صنعت جارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *