صفر تا 100 ساختمان سازی

صفر تا 100 ساختمان سازی

صفر تا 100 ساختمان سازی

روند و مراحل بازسازی ساختمان مراحلی اصلی دارد که نخست روی کاغذ چینش شده و سپس بر اساس آن و بسته به پروژه کار پیش می‌رود. البته پیش از هر چیزی لازم می‌دانیم که در مورد انتخاب یک مجموعه معتبر در این زمینه نکاتی را به شما خاطرنشان شویم که از نظر ما از هر چیزی مهم‌تر است. در واقع اگر مجری طرح شما اصول حرفه‌ای، تخصصی بودن و زبده بودن در کار را به‌خوبی نیاموخته باشد در همان ابتدای مراحل شما را دچار مشکل می‌کند.

دریافت مشاوره از یک تیم متخصص، حرفه‌ای و شناخته شده که مجوزهای لازم را از نهادهای ناظر دارد اولین پله برای انجام این کار خواهد بود. گاهی تخریب یک ساختمان تنها روش خواهد بود. در برخی پروژه‌ها می‌توان با یک سری تغییرات جزئی همه چیز را دگرگون کرد و گاهی هم لازم است که بخش‌هایی از یک پروژه عمرانی بازسازی شود. در تمامی موارد اگر تیم بازسازی ساختمان حرفه‌ای باشد می‌تواند به شما کمک‌های شایانی کند.

مراحل تخریب و بازسازی ساختمان

 

تخریب ساختمان حساس‌ترین، مهم‌ترین و حتی گاهی خطرناک‌ترین بخش پروژه شما خواهد بود که باید تحت‌نظر یک تیم مجرب و متخصص انجام شود. دقت در بررسی استحکام بخش‌های مختلف، کنترل نشست زمین و ساختمان‌های اطراف و همین‌طور جلوگیری از بروز هرگونه آسیب جانی و مالی با دایره خارج از پروژه تماماً بر عهده مجموعه‌هایی خواهد بود که به‌عنوان نوساز ساختمان فعالیت می‌کنند.

به طور جامع می‌توان گفت که این مراحل در لیست زیر خلاصه می‌شوند. در واقع انتظار می‌رود که پیمانکار و مدیر پروژه بازسازی ساختمان نیز باید براین‌اساس پیش برود تا بتواند کار ساخت‌وساز را به‌درستی انجام دهد.

  1. تخریب نقاط لازم یا تمامی بخش‌های ساختمان تا جایی که کارشناس دستور می‌دهد.
  2. شروع ساخت و انجام مراحل اجرای طرح نوسازی بر اساس خواسته، نظر و نیاز مشتری و مشورت‌های او با کارشناس
  3. نازک‌کاری، زیباسازی و انجام مراحلی مانند نورپردازی، اجرای کف‌پوش، دیوارپوش و…
  4. بازسازی بخش‌های داخلی خانه و تمامی قسمت‌ها و در آپارتمان‌ها، تمامی واحدها و قسمت‌های مختلف هر واحد و حتی پارکینگ و لابی
  5. بازسازی دیوار، کف، حمام و آشپزخانه، اتاق‌ها و پذیرایی، سرویس بهداشتی و…

صفر تا 100 ساختمان سازی

بازسازی و نوسازی واحدهای تجاری

 

شاید بازسازی و نوسازی واحدهای تجاری کمی از نظر روش اجرا متفاوت باشد، اما در نهایت پلکان و قدم‌هایی که لازم است یک مدیر پروژه آن‌ها را طی کند بر اساس همین نقشه راهی خواهد بود که در مورد آن صحبت کردیم. در ادامه می‌توان بسته به این که حوزه استفاده و حیطه فعالیت یک مجموعه چیست، ایده‌های جدیدتری را روی آن اجرا کرد. در مورد یک مجری طرح باسابقه صحبت شد و لازم است اشاره‌ای داشته باشیم به مجموعه رنویت ارک که در حال حاضر با داشتن سابقه‌های اجرایی متفاوت توانسته تجربه خوبی را در کنار تخصص تیم حرفه‌ای در این زمینه کسب کند.

این مجموعه از سال 1387 شمسی تاکنون در این حیطه فعالیت می‌کند و در زمینه اجرا و طراحی ساختمان‌های مسکونی، انواع ویلا، نوسازی و بازسازی پروژه‌های مسکونی نیز توانسته به موفقیت‌های ارزشمندی دست یابد. وقتی به یک مجموعه معتبر در زمینه اجرای طرح نوسازی و بازسازی ساختمان مراجعه می‌کنید، آن‌ها می‌توانند بسته به نیاز شما طرح‌ها و پترن‌هایی را در اختیار شما قرار دهند تا بر اساس آن‌ها انتخاب و تصمیم‌گیری برای شما آسان‌تر شود.

 

برآوردهای هزینه بازسازی پروژه‌های ساختمانی

 

به‌هرحال هزینه همیشه یک فاکتور مهم، کلیدی و اساسی در هر زمینه‌ای است. بخصوص وقتی در خصوص پروژه‌های عمرانی، ساختمانی و معماری صحبت می‌شود، این موضوع باتوجه‌به نوسان وسیع در این بازار رنگ و بوی دیگری به خود می‌گیرد. البته که باید اعتراف کنیم برآورد هزینه‌های موردنیاز برای بازسازی ساختمان فوق‌العاده سخت و پیچیده است. بستگی به عوامل زیادی از جمله مدت‌زمان اجرا، متراژ ساختمان، بافت ساختمان، نیازهای مشتری، مصالح قابل‌استفاده، نوع مصالح، دستمزد، طرح و نقشه و بسیاری عوامل دیگر خواهد داشت.

درصورتی‌که تیم اجرایی پروژه به‌اندازه کافی حرفه‌ای باشد، می‌تواند در این مورد یک سری ارقام به‌صورت پیش‌زمینه به شما ارائه دهد تا شما هم بتوانید بر اساس آن تصمیم بگیرید. به‌هرحال بازسازی هرکدام از بخش‌های خانه و محل کار هزینه‌ای جداگانه خواهد داشت. بازسازی امری سلیقه‌ای است که تا حدی یک تیم اجرایی می‌تواند در پیشروی آن به شما کمک کند. برای انتخاب المان‌های چینش، متریال و مصالح به‌کاررفته بهتر است که از نظر شما به‌عنوان صاحب پروژه اجرا شود.

صفر تا 100 ساختمان سازی

 

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *