کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها

یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در نظر بگیرید که پرسنل آن روزانه با نمونه های انسانی خون، ادرار و مدفوع سر و کار دارند. این نمونه های می توانند آلوده باشند و با عایت نکردن اقدامات ایمنی، آلودگی ها و بیماری ها را به پرسنل حاضر در آزمایشگاه و به صورت زنجیره ای خانواده آن ها و سایر افراد جامعه انتقال دهند.

آزمایشگاه تشخیص طبی تنها یک مثال از کاربرد هود پاتولوژی بود. هود پاتولوژی از تجهیزات ضروری آزمایشگاه های زیستی، پزشکی و میکروبی است که می تواند به حفظ سلامت کاربران آزمایشگاه در حین کار با نمونه ها کمک کند.

کاربرد هود پاتولوژی

هود پاتولوژی از چه اجزایی ساخته شده است؟

کاربرد هود پاتولوژی

هود پاتولوژی مانند هود شیمی از محفظه ای شبیه یک مکعب ساخته شده است. سطح داخلی و محفظه اصلی هود از جنس استیل کاملا مقاوم و ضد خوردگی ساخته می شود. سظح داخلی تمام استیل کمک می کند تا ضد عفونی و تمیز کردن هود پس از هر بار استفاده، راحت تر انجام شود.

روی دیوار های خارجی یک لایه از جنس MDFبا پوشش لمینت نصب شده است که مقاومت هود را افزایش می دهد.

قسمت جلویی یک در شفاف شیشه مانند عموما از جنس پلکسی گلس قرار داده شده است که به راحتی بالا و پایین می رود. کاربر هنگام آزمایش روی نمونه می تواند آن را ببند و به کار خود ادامه دهد.

روشنایی داخل کابین به وسیله لامپ های LED تامین می شود. دکمه کنترل این لامپ ها معمولا روی بدنه خارجی هود نصب می شود. علاوه بر لامپ روشنایی، یک یا دو لامپ UV نیز داخل هود قرار داده می  شود تا آلودگی ها با روشن کردن لامپ UV از بین بروند.

هود های پاتولوژی مجهز به فن های سانتریفیوژ قوی هستند تا انتقال هوا به درستی انجام شود. فیلر هپا و فیلتر کربن اکتیو برای جذب کامل آئروسل ها، ذرات معلق و آلودگی ها روی هود نصب می شود.

از دیگر اجزای این هود ها می توان به پریز برق روی دیوار خارجی هود، سینک شست و شو، شیر و نازل آب ضد اسید و تماما استیل، سیم اتصال به زمین برای ایمنی بیشتر و شیر گاز اشاره کرد.

تفاوت هود های پاتولوژی و لامینار چیست؟

هود های لامینار نیز برای آزمایش های زیستی و میکروبی استفاده می شوند و تقریبا هدفی مشابه هدف هود های پاتولوژی دارند. اما آن چه بین این دو هود تفاوت ایجاد می کند، جنس به کار رفته برای بدنه آن هاست. هود های لامینار از استیل و فولاد ضد زنگ با پوشش رنگ های الکترواستاتیک ساخته می شوند در حالی که هود های پاتولوژی به دلیل حساسیت بالا تری که در استفاده دارند، تماما از جنس استیل هستند.

همچنین لگن سینک های هود های پاتولوژی کمی بزرگ تر از سایر سینک های زیر هود ها هستند. شیر مخلوط آب گرم و سرد نیز می توان در هود های پاتولوژی نصب کرد.

متخصصان شرکت رویان ایران، بزرگترین مرجع تخصصی فروش تجهیزات آزمایشگاهی، می تواند بر اساس نیاز های شما و ابعادی که در نظر دارید، هود پاتولوژی مورد نیازتان را طراحی و بسازندو برای این منظور با کارشناسان رویان ایران در تماس باشید.

آیا می توان به جای تهیه هود پاتولوژی از هود شیمی استفاده کرد؟

پاسخ این سوال قاطعانه خیر است. هود های شیمی فقط مناسب استفاده در آزمایشگاه هایی هستند که مواد شیمیایی، سمی و خوردنده مورد استفاده قرار می گیرند و نمی توانند از افراد در برابر آلودگی های میکروبی و ویروسی محافظت کنند. از طرف دیگر امکان آلوده شدن نمونه های حساس نیز وجود خواهد داشت.

کاربرد هود پاتولوژی

هود های شیمی فقط مجهز به فن های قوی برای خروج بخارات شیمیایی و گاز ها هستند. در صورتی که روی هود های پاتولوژی فیلتر های هپا و کربن اکتیو برای جذب آئروسل ها نیز نصب شده است. همچنین ساختمان هود شیمی و متریالی که برای آن به کار رفته است کاملا متفاوت با هود های شیمی است. در هود های شیمی تمرکز بر این است که ساختار هود در برابر اسید ها و مواد خورنده آسیب نبیند. پس از فولاد، استیل و MDF همزمان استفاده می شود. در حالی که باید هود های پاتولوژی را به راحتی شست و ضد عفونی کرد. به هم دلیل تماما از جنس استیل هستند.

وجود هود های پاتولوژی در مراکز پزشکی، پزشکی قانونی، بیمارستان ها، آزمایشگاه های پزشکی و … بسیار ضروری است. کوتاهی در تهیه و استفاده نکردن از آن ها می تواند عواقب ناخوشایندی داشته باشد. با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان شرکت رویان ایران، می توانید بهترین هود پاتولوژی مطابق با ابعاد و نیازی که دارید، با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

 

Check Also

برای چه محیط هایی باید جاروبرقی کارگاهی انتخاب کرد

برای چه محیط هایی باید جاروبرقی کارگاهی انتخاب کرد

برای چه محیط هایی باید جاروبرقی کارگاهی انتخاب کرد جاروبرقی کارگاهی فروشگاه اینترنتی صنعت جارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *