روش پخت برنج زعفرانی و دستور پخت آن

روش پخت برنج زعفرانی و دستور پخت آن

سلام خدمت شما همراهان عزیز. ما در این مطلب قصد داریم نحوه پخت برنج زعفرانی را خدمت شما توضیح دهیم. پس اگر شما هم نسبت به این موضوع علاقه مند هستید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. ما در این مقاله از سایت برنج نبی پور( نبی رایس )برای برداشت مطلب استفاده کردیم و لینک منبع اصلی را در انتهای این مطلب برای شما قرار خواهیم داد.

برنج زعفرانی یک غذای لذیذ و معطر است که در بسیاری از کشورها علی ‌الخصوص ایران به عنوان یک غذای محبوب و خوش طعم شناخته می ‌شود. طرز تهیه این غذا نیاز به دقت و توجه دارد تا در نهایت بهترین نتیجه به دست آید. برنج زعفرانی معمولا با استفاده از برنج با کیفیت که می تواند خارجی یا برنج ایرانی  باشد، زعفران و روغن یا کره تهیه می شود.

گام به گام با دستور پخت

برای پخت برنج زعفرانی لازم است ابتدا مواد اولیه را آماده کنید. این مواد عبارت اند از:

  • برنج دانه بلند
  • 2 قاشق غذاخوری نمک
  • 4 قاشق غذا خوری روغن گیاهی یا نصف قالب کره
  • یک چهارم قاشق زعفران ساییده شده
  • آب به میزان لازم

حال یک به یک مراحل زیر برای پخت یک برنج زعفرانی درجه یک دنبال کنید:

ابتدا شستن برنج

ابتدا برنج را در یک ظرف بزرگ بریزید و با آب خنک شستشو دهید. این کار باعث می شود تا گرد و غبار و سنگ ریزه های داخل برنج به طور کامل از بین بروند.

بعد از شستشو، برنج را در آب تمیز به همراه نک برای حدود 30 دقیقه به مدت دست کم یک ساعت بگذارید تا خیس بخورد. این عمل باعث نرم شدن برنج و جلوگیری از سفت شدن دانه ها هنگام پخت می شود.

حالا پختن برنج

بعد از خیس کردن برنج، آن را در یک قابلمه بزرگ به همراه آبی که در آن خیس بود بریزید.

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و برنج را بدون قرار دادن درپوش به مدت حدود 10 دقیقه بپزید تا دانه ها کمی نرم شوند.

روش پخت برنج زعفرانی و دستور پخت آن

پخت برنج به همراه زعفران

زعفران ساییده شده را در یک لیوان بریزید و سپس آن را  با 2-3 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید. اکنون یک شربت زعفران با غلظت مناسب دارید. بعد از 10 دقیقه، برنج را صاف کنید و سپس زعفران را به آن اضافه کنید و بگذارید تا برای 10 الی 20 دقیقه دم بکشد.

نکتهاگر قصد دارید برنج را به شکل کته تهیه کنید، بعد از 15 دقیقه که آب درون قابلمه تا حدی خشک شد، زعفران را به برنج اضافه کرده و خوب هم بزنید تا تمام دانه ها به رنگ زعفران و طعم آن آغشته شوند. سپس بگذارید تا برنج با آب باقی مانده پخته شده و کاملا طعم زعفران را به خود بگیرد.

تبریک می گوییم! برنج زعفرانی شما آماده است. اکنون می ‌توانید آن را به همراه غذاهای دیگر سرو کنید و لذت ببرید.

سخن پایانی

خب امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی را برده باشید و این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

با دنبال کردن مراحل بالا، برنج زعفرانی خانگی خود را به راحتی تهیه کرده و از طعم و عطر خوشمزه‌ اش لذت ببرید. در نظر داشته باشید که برنج زعفرانی در آشپزی ایرانی معمولا برای تزئین استفاده می شود، اما خوردن آن به عنوان وعده اصلی نیز بسیار لذیذ است. ترکیب برنج زعفرانی به همراه کباب تابه ای می تواند بهترین وعده غذایی برای ناهار یا شام باشد.

در انتها اگر این مطلب را برای خود مفید دیدید لطفا آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید تا آنها هم از محتویات این مقاله استفاده بکنند.

منبع: چگونه برنج زعفرانی درست کنیم؟

 

Check Also

برای چه محیط هایی باید جاروبرقی کارگاهی انتخاب کرد

برای چه محیط هایی باید جاروبرقی کارگاهی انتخاب کرد

برای چه محیط هایی باید جاروبرقی کارگاهی انتخاب کرد جاروبرقی کارگاهی فروشگاه اینترنتی صنعت جارو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *