ساندویچ مرغ بریان خوشمزه

ساندویچ مرغ بریان
ساندویچ مرغ بریان

ساندویچ مرغ بریان بسیار خوشمزه و عالی می باشد.از خصوصیات این غذا می توان مواد گوشتی آن نام برد و اینکه این غذا مخصوص بچه ها می باشد و خیلی بچه ها این غذا را دوست دارد و توصیه می کنم برای آنها درست کنید.

مواد لازم جهت تهیه ساندویج مرغ بریان با پنیر و گوجه فرنگی (برای 8 نفر) :

  1. کاهو : به مقدار لازم
  2. نمک : به مقدار لازم
  3. گوجه فرنگی ورقه شده : ۴ عدد
  4. نان فرانسوی : ۸ عدد (از وسط نصف شده)
  5. پیاز قرمز خرد شده : ۲ عدد
  6. سیر خرد شده : ۲ حبه
  7. رزماری خرد شده : ۲ قاشق چای خوری
  8. روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
  9. سرکه : ۲ قاشق غذاخوری
  10. سینه مرغ : ۸ عدد
  11. فلفل سیاه : به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویج مرغ بریان با پنیر و گوجه فرنگی :

مرغ را داخل یک کاسه متوسط قرار دهید. سرکه، روغن زیتون، سیر و رزماری را به آن اضافه کنید و روی آن را بپوشانید و یک شب داخل یخچال بگذارید.کباب پز یا منقل را آماده کنید. روی مرغ نمک و فلفل بپاشید. مرغ و پیاز را روی منقل کبابی کنید تا اندازه ای که مرغ بپزد و پیازها طلایی شوند و به مدت ۱۰ دقیقه کم کم آن را زیر و رو کنید.

قسمت داخلی نان را روی منقل قرار دهید تا برشته و طلایی شود. روی یک طرف از نان ها گوجه ها را پراکنده کنید و روی آن مرغ و پیاز های کبابی و کاهو را بچینید و روی نصف دیگر نان پنیر رنده شده را پخش کنید و دو طرف نان را روی هم قرار دهید.

فواید سینه مرغ :

یكی از بهترین منابع پروتیین گوشت سینه‏ی مرغ است. ۹۰ گرم سینه‏ی مرغ، فقط حدود سه گرم چربی دارد. هم چنین سینه‏ی مرغ دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B ۶ و ویتامین A است. ویتامین B۶در كاهش میزان هوموسیتین، ماده‏ای كه باعث صدمه به شریان و در نتیجه خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی می ‏شود، نقش مهمی دارد.

تحقیقات نشان داده ‏اند كه وجود سینه‏ی مرغ در رژیم غذایی در كاهش كلسترول و فشار خون مؤثر است. تمام قسمت‏های مرغ از نظر مغذی بودن یكسان نیستند.از مصرف پوست و گوشت تیره‏ی مرغ تا حد امكان خودداری شود. این دو حاوی میزان بیشتری چربی اشباع شده هستند.

Check Also

طرز تهیه خورش انار بیج

خورش انار بیج » در این بخش از رسانه آشپزی قصد داریم ، طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *