مینی ترایفل شکلاتی سفید

مینی ترایفل شکلاتی
مینی ترایفل شکلاتی

اگر به دنبال یک دسر شیک و بی دردسر هستید طرز تهیه مینی ترایفل شکلاتی را به شما آموزش میدهیم. در ادامه با طرز تهیه این دسر شیک و خوشمزه بیشتر آشنا شوید.هم چنین این دسر را میتوانید در میهمانیها نیز تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه مینی ترایفل شکلاتی سفید

  1. پنکیک ٱماده به مقدار دلخواه
  2. دو تخته متوسط شکلات سفید
  3. پرتقال تازه به مقدار 1/2 فنجان
  4. 1/4فنجان آب پرتقال
  5. 1/4فنجان شکر
  6. 1/2 قاشق غذاخوری دارچین

 

 

طرز تهیه مینی ترایفل شکلاتی سفید

دو پرتقال را باز کرده و تمامی رگه های سفید آن را دور بیندازید.پرتقال ها را به تکه های کوچک برش بزنید آب پرتقال و شکر را روی حرارت جوش بیاورید تا شربتنی از آن به دست آید.آن را روی پرتقال های تکه شده در یک ظرف تخت بریزید.و بگذارید تا خود را بگیرذ.در این حین شکلات سفید را به روش بن ماری روی حرارت آب کنید.موادی را که اول به هم مخلوط کرده اید را به هشت قطعه تقسیم کنید.دو قطعه را روی یک پن کیک گذاشته و شکلات سفید را روی آن بریزید. میتوانید با دارچین آن را تزیین کنید.

 

تفاوت شکلات قهوه ای و سفید

 

دانه کاکائو دارای دو فرآورده مهم می باشد. کره کاکائو و کاکائو جامد که معمولا به صورت پودر کاکائو تولید می شود و به بازار عرضه میشود.شکلات های سفید فاقد کاکائو جامد می باشند و معمولا از ترکیب شیر، شکر ، کره کاکائو و سایر افزودنی ها تهیه میشوند. به همین علت است که شکلات سفید عطر و طعم زیادی ندارد.معمولا برای اینکه ماندگاری کره کاکائو در دمای محیط بالا برود و آب نشود آن با روغن جامد یا روغن های حیوانی ( که به مراتب از قیمت پایین تری برخوردارند) ترکیب می کنند.

شکلات سفید به علت فاقد بودن قسمت اصلی دانه کاکائو خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی شکلات قهوه ای را ندارد.متاسفانه در پاره ای موارد از موم پارافین که افزودنی نامرغوبی به حساب می آید استفاده می شود که مانع آب شدن شکلات در درمای بدن می شود

شکلات‌ها معمولاً از ترکیب شیر، شکر، کره کاکائو و پودر کاکائو تولید شده و وارد بازار می‌گردند. هر قدر درصد شکلات استفاده شده بیشتر باشد شکلات سیاه تر و تلخ تر می‌شود. شکلات‌ها از ۱۰٪ (شکلات سفید) تا ۹۹٪ (دارک چاکلیت یا شکلات تلخ) درجه بندی می‌شوند. در واقع شکلات هایی که سفیدند دارای درصد کمتری از شکلات و بیشتر از افزودنی های دیگر استفاده می شود

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *