ترشی موسیر خانگی با طعم ویژه

ترشی موسیر خانگی
ترشی موسیر خانگی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک ترشی فوق العاده را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ترشی موسیر خانگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی موسیر خانگی

  1. موسیر خشک 100 گرم
  2. سركه سفید 1 لیتر
  3. زردچوبه یک قاشق چایخوری
  4. نمک به اندازه دلخواه

 

 

روش آماده كردن ترشی موسیر خانگی

موسیر، دو نمونه است؛ یك نوع آن، دارای طعمی تلخ است و نوع دیگر آن تلخ نیست. نوع تلخ آن را پس از پوست كندن و ورقه‌ ورقه‌كردن، درون آب ریخته و هر چند ساعت یك بار، آب آن را عوض كنید تا كاملاً تلخی‌ موسیر گرفته شود.سپس آن را روی پارچه‌ای پهن كنید و بگذارید رطوبتش كاملاً گرفته شود. اکنون این موسیر، آماده برای درست كردن ترشی می‌باشد.

 

چگونه موسیر خشک را آماده کنید

موسیر خشك را، درون آب سرد بریزید و بگذارید كاملاً خیس بخورد. یكی دو بار هم آب آن را عوض كنید و پس از آن كه موسیر كاملاً لطیف و نرم شد، ریشه‌های ریز و دورریز آن را بگیرید. اینك موسیر شسته را روی پارچه‌ای پهن کرده تا كمی خشك شود.

موسیرهای آماده را درون شیشه بریزید و به اندازه دلخواه، نمك، یك قاشق چایخوری زردچوبه و سركه بیفزائید و درِ آن را كاملاً ببندید تا ترشی، جا بیفتد.برای آماده كردن ترشی موسیر، می‌توان هم از موسیر تازه و هم از موسیر خشک استفاده كرد.

 

 

خواص موسیر

مقوی، اشتها آور، ضد عفونی کننده دستگاه گوارش (از بین بردن انقباضات دردناک معده و روده) وبادشكن و ضد عفونی كننده و پایین آورنده فشار خون و بازدارنده رشد جرمهای گرام نگاتیو گروههای تیفوئید و شبه حصبه یا پاراتیفوئید و ورم روده كوچك میباشد – همچنین خاصیت جرم كشی دارد و همچنین موجب اتساع شریانها و رفع تصلب شرائین میشود مدر و قاعده آور و معرق و ضد سم است .همچنین برای تصفیه آواز – رفع نفس تنگی وفراموشی و فلج – رعشه و اكثر بیماریهای عصبی مفید استدردهای مفاصل – سیاتیك – نقرس – درد لگن خاصره و امثال اینها را تسكین داده و برای قطع اخلاط غلیظه – دفع بادهای تهی گاه خارج ساختن زالوی در حلق مانده – برای اخراج اقسام كرم معده و كرم كدو مفید است . در سرد مزاجان برای تقویت نیروی جنسی و افزایش تولید اسپرم مفید است

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *