سالاد زمستانی لذیذ برای همه

سالاد زمستانی لذیذ
سالاد زمستانی لذیذ

فصل زمستان از راه رسیده است و غذاهای زمستانی طرفداران خاص خود را دارد.امروز میخواهیم طرز تهیه سالاد زمستانی لذیذ را به شما بانوان گرامی اموزش دهیم. این سالاد برای میهمانان ویژه نیز بسیار عالی است.

مواد لازم برای تهیه سالاد زمستانی لذیذ

  1. لوبیا سبز 250 گرم
  2. سیب زمینی اسلامبولی سه عدد
  3. پیاز متوسط یک عدد
  4. تربچه قرمز چهار عدد
  5. لبوی پخته شده یک عدد
  6. ذرت مکزیکی نصف قوطی
  7. سرکه انگور دو قاشق سوپخوری
  8. نمک و فلفل به مقدار لازم
  9. روغن زیتون دو قاشق س

 

 

طرز تهیه سالاد زمستانی لذیذ

لوبیا ها را پاک کنید و شسته و خرد کنید.سیب زمینی ها را تمیز بشویید. قابلمه ای را روی حرارت متوسط گذاشته و اندازه دو لیوان اب گرم و یک قاشق مرباخوری نمک داخل ظان بریزید و سپس لوبیاها و سیب زمینی را داخل قابلمه ریخته تا به مدت زمان بیست دقیقه بجوشد تا کامل پخته شود.پیاز را پوست گرفته و به صورت ریز خرد کنید.لبو را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای ببرید.تربچه ها را نیز تمیز بشویید .لوبیا و سیب زمینی ها که پخته شد  از روی حرارت برداشته و آبکش کنید.سیب زمینی ها را داخل آب سرد بریزید تا راحت پوستشان  را بتوانید بگیرید.سیب زمینی ها را نیز به صورت نگینی در آورید.همه مواد را در ظرف سالاد خوری زیبایی بریزید و روی آنها را نمک و فلفل بپاشید.سرکه را روی سالاد بریزید و همه مواد را دوباره هم زده و مخلوط کنید.روغن زیتون را بریزید و دوباره مواد را مخلوط کنید.سالاد را چشیده و مطمعن شوید  نمک و فلفل آن به مقدار کافی است.این سالاد پروتیین کمی دارد.

 

 

درباره تربچه

 

آب تربچه اگر به طور عادی مصرف شود،خاصیت پاک‌کنندگی و نرم‌سازی بدن بخصوص در مخاط‌های بینی،سلول‌ها،مجاری معده،کیسه صفرا،کبد،روده‌ها،کلیه و ریه‌ها را دارد و برای معالجه روماتیسم موثر است.آب تربچه را باید با سایر آب میوه‌جات و سبزی‌ها توام کرد،چون خالص آن طعم تندی دارد.جهت مصرف و آبگیری تربچه‌های قرمز تازه و جوانه‌های سبز همراه با برگ انتخاب شود.ترب برای دفع سنگ‌های صفراوی مفید است و ترب در بعضی از اشخاص تولید گاز و آروغ می‌کند و تخم آن نفخ را از بین می‌برد.برای درمان نقرس و روماتیسم مفید است و برگ آن اگر با غذا خورده شود به هضم غذا کمک می‌کند.

Check Also

اسنک ذرت مخصوص شام یلدا

یکی از خوشمه ترین شام هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید اسنک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *