کاسرول سیب زمینی با پنیر با کلاس و لذیذ

کاسرول سیب زمینی با پنیر با کلاس
کاسرول سیب زمینی با پنیر با کلاس

اگر دنبال پیش غذایی ساده و در عین حال با کلاس میگردید طرز تهیه کاسرول سیب زمینی با پنیر با کلاس را به شما عزیزان آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای منحصر به فرد را به شما اموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کاسرول سیب زمینی با پنیر با کلاس

  1. 1/2فنجان کره
  2. 1فنجان خامه ترش
  3. 1فنجان پنیر چدار
  4. 1/4فنجان پیاز خرد شده
  5. نمک و فلفل
  6. سیب زمینی 2 عدد

 

 

طرز تهیه کاسرول سیب زمینی با پنیر با کلاس

سیب زمینی را آب پز کنید.کره را ذوب کنید و تمام مواد تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید.برای یک ساعت در دمای 350 درجه فارنهایت بپزید.این غذا در اصل یک پیش غذا میباشد که پخت آن نیز آسان میباشد.

 

 

درباره خامه ترش

نوع دیگر خامه، خامه ترش است که با استفاده از باکتری‌ای که تولیدکننده اسید لاکتیک است، آن را ترش می‌کنند. این نوع خامه طعم ترشی دارد و غلیظ است.به عبارت دیگر، خامه ترش از فرآورده‌های اسیدی شده و ترش محسوب می‌شود که برای تهیه آن شیر با باکتری‌ای به نام استارتر که جزو باکتری‌های مفید است، تخمیر و در نتیجه ترش می‌شود. البته ترش شدن شیر به معنای فاسد شدن آن نیست بلکه به معنای تخمیر شدن آن است و با این روش بافتی لطیف و طعم خوبی پیدا می‌کند.
از نظر تغذیه‌ای، تفاوت خاصی بین خامه ترش و معمولی وجود ندارد. انتخاب خامه ترش به ذائقه فرد بستگی دارد

فرآیند تخمیر در مواد غذایی از نظر تغذیه‌ای ارزش مواد مغذی موجود در آن را افزایش می‌دهد. این فرآیند باعث تولید ترکیب‌های مفید تغذیه‌ای مانند انواع ویتامین‌ها و پپتیدها و جذب بهتر اسیدهای آمینه می‌شود. همچنین در اثر این فرآیند، جذب کلسیم و برخی عناصر در بدن بهتر صورت می‌گیرد.از نظر تغذیه‌ای، تفاوت خاصی بین خامه ترش و معمولی وجود ندارد. انتخاب خامه ترش به ذائقه فرد بستگی دارد و هدف از تولید آن خواص حسی خاص آن – از نظر بافت و طعم – برای تهیه انواع شیرینی، کیک، دسر یا در تهیه برخی غذاها و سس‌هاست.

Check Also

پیتزا تک نفره برای پیش غذا

پیتزا تک نفره یکی از خوشمزه ترین غذاها می باشد که در همه ای جهان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *