دسر توپی برفی خوشمزه برای با کلاس ها

دسر توپی برفی خوشمزه
دسر توپی برفی خوشمزه

دسر ها از بهترین و پر طرفدار ترین ها میباشد که میتواند به روش های مختلفی تهیه شوند.در ادامه مطلب زیر دسر توپی برفی خوشمزه را به شما بانوان در منزل آموزش میدهیم.این دسر را با هم در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر توپی برفی خوشمزه

  1. 300 گرم بستنی یخ زده
  2. 1فنجان خامه ترش
  3. 1و1/2 فنجان شکر سفید
  4. 6قاشق غذاخوری آب لیمو
  5. یک فنجان گیلاس خرد شده
  6. 3 عدد موز برش خورده

 

طرز تهیه دسر توپی برفی

در یک کاسه بزرگ شکر و اب لیمو و گیلاس و موز و بستنی و خامه را با هم مخلوط کنید. دو ساعت بگذارید در یخچال بماند. با اسکوب بر اسکوپ ها را داخل یک فنجان بریزید و روی آن را با نیمه های گیلاس تزیین کنید.

 

درباره بستنی

بستنی‌های پاستوریزه کارخانه‌ای، مطمئن‌تر و سالم‌تر هستند. بستنی از قند، خامه و شیر پرچرب تهیه می‌شود و حاوی انرژی زیادی است. همچنین در انواعی از بستنی‌ها که شیرینی نیز به آن اضافه می‌شود، این انرژی به چند برابر می‌رسد و مصرف زیاد آن موجب بروز چاقی خواهد شد.بستنی باید بعد از غذای اصلی مصرف شود تا موجب احساس سیری در فرد نشود و به برنامه غذایی او لطمه‌ وارد نکند.اگر بستنی به مدت طولانی نگه‌داری شود، ممکن است مقداری از طعم خود را از دست داده و طعم‌های نامطلوب از سردخانه جذب آن شود. به ویژه اگر درجه‌ی حرارت سردخانه در نوسان باشد، سفت‌تر می گردد. این معایب را می‌توان با استفاده از سیستم صحیح انبار‌داری و جلوگیری از نگه‌داری طولانی مدت بستنی، کاهش داد.

مصرف بستنی در افراد دارای اضافه وزن: برخی بستنی‌هایی که در تهیه آنها خامه و شکلات استفاده می‌شود به دلیل حجم زیاد و کالری بالا، خطر اضافه وزن و چاقی را به شدت افزایش می‌دهند و به همین دلیل باید در مصرف آنها اعتدال را رعایت کرد.مصرف چربی اشباع زیاد موجب بیماری‌های قلبی-عروقی و دیگر بیماری‌های خطرناک مشابه می‌شود.بستنی از جمله غذاهایی است که در برخی افراد موجب حمله میگرنی می‌شود. این غذاها بر روی آزاد شدن سروتونین و نوراپی نفرین اثر کرده و موجب انبساط یا انقباض عروق می‌شوند.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *