ماکارونی با کوفته قلقلی مرغ لذیذ

ماکارونی با کوفته قلقلی مرغ
ماکارونی با کوفته قلقلی مرغ

اگر برای کودکان میخواهید یک غذای خوشمزه با ماکارونی تهیه کنید طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی مرغ را به شما عزیزان آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای عالی را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی مرغ

  1. مرغ چرخ کرده ۴۵۰ گرم
  2. سس فلفل ۲ قاشق غذاخوری
  3. آرد سوخاری ۱/۴ پیمانه
  4. پنیر ریکوتا ۱/۲ پیمانه
  5. تخم مرغ1 عدد
  6. سبزی معطر خشک ۲ قاشق غذاخوری
  7. نمک و فلفل به مقدار کافی

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی

  1. ماکارونی ۲۰۰ گرم پنیر پارمزان ۱/۴
  2. پیمانه جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
  3. سس ماکارونی ۱ قوطی
  4. ریحان خرد شده به مقدار کافی

 

طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی مرغ

فر را روی دمای 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بگذارید تا گرم شود.مواد لازمی را که برای کوفته مرغ آماده کرده اید با هم در یک کاسه مخلوط کنید تا مایه ای به دست اید.مایه را در دست قل دهید تا به شکل کوفته های کوچکی درست شود و داخل سینی فر بچینید سینی را 30 دقیقه در فر قرار دهده تا طلایی رنگ گردند.ماکارونی را نیز در آب بریزید و بگذارید تا پخته شود.کوفته ها که طلایی شدند از فر بیرون آورده و داخل یک ماهیتابه بریزید و سس ماکارونی را روی آن بریزید.ماهیتابه را به مدت 10 دقیقه روی شعله متوسط بگذارید .ماکارونی را آبکش کنید و در ظرف های زیبا بریزید و مخلوط سس و کوفته را روی ماکارونی ها بریزید و ماکارونی را با ریحان و یا پنیر پارمزان تزیین کنید.

درباره ریحان

ریحان گیاهی نشاط آور است. دم کرده ی 50 گرم ریحان که شیرین شده باشد پس از هر غذا برای معالجه ی سردردهای یک طرفه (میگرن ) و سردردهای عصبی مفید است . حتی استنشاق بوی ریحان له کرده سردردهای ناشی از سفر را برطرف می کند. دم کرده ی 50 گرم ریحان که با عسل شیرین شده باشد برای برطرف کردن گلودرد و آنژین مؤثر است. برای درمان آسم نیز می توان جوشانده ی غلیظی از ریحان تهیه کرد و روزی چند مرتبه دهان را با آن شستشو داد. جوشانده ی سرد آن نیز تب بر است. پس در بیماری های تورمی گلو و سرما خوردگی حتماً از ریحان استفاده کنید.دانه ی ریحان نیز به علت داشتن لعاب فراوان نرم کننده است و در رفع ورم کلیه و ترشحات زنانگی مفید است. ریحان ضد دل پیچه است ، پس چه خوب است افرادی که دستگاه گوارش حساس دارند و سریع نفخ می کنند با غذا ریحان مصرف کنند.

Check Also

لازانیا رولی آسان پخت و خانگی لذیذ

امروز طرز تهیه یک غذای خانگی خوشمزه را قصد داریم به شما بانوان عزیز آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *