بورانی لبوی زیبا یک شام سبک

بورانی لبوی زیبا
بورانی لبوی زیبا

اگر به دنبال یک غذای سبک و در عین حال خوشمزه هستید طرز تهیه بورانی لبوی زیبا را که بسیار خوشمزه نیز است را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه بورانی لبوی زیبا

  1. پودر سیر یک قاشق مربا خوری
  2. شکر به میزان لازم
  3. فلفل به میزان لازم
  4. لبو بزرگ۲ عدد
  5. نمک به میزان لازم
  6. ماست چکیده و خامه یک لیوان

 

 

طرز تهیه بورانی لبوی زیبا

در ابتدای کار لبوها را خوب بشویید .دو لبوی بزرگ و تازه برای تهیه این بورانی کافی است.لبوهایی را که شسته اید را پوست بگیرید و با مقداری آب و کمی شکر بپزید.بگذارید تا لبوها له شوند.آب لبوها را نیز بگذارید تا نبخیر شود.لبوهایی را که پخته اید را کناری بگذارید تا خنک شوند.لبوهایی را که خنک شده اند را رد یک غذاساز بریزید .لبوها را جدا میکس کنید و سپس ادامه مواد را داخل آن بریزید و دوباره میکسر را روشن کنید تا مواد له شود.د رادامه نیز پودر سیر و ماست و نمک را به مواد اضافه کنید و دوباره میکس کنید.مواد ترکیبی شما دست آخر پوره میشود.

 

درباره لبو

فیبر زیاد موجود در آن، موجب کاهش سطح کلسترول خون و کاهش خطر بروز سکته‌های قلبی در بیماران قلبی است.گفتنی است، چغندر قرمز به دلیل داشتن مواد مغذی آهن در کنار اسیدفولیک از بروز کم‌خونی جلوگیری می‌کند.مفیدترین و بهترین بخش چغندر، برگ آن است و بعد ساقه‌های آن و بعد از آن ریشه که پخته آن لبو نام دارد. قند ریشه چغندر برای مبتلایان به دیابت مضر است.لبو به دلیل داشتن فیبر که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسیدفولیک، باید در سبد غذایی بیماران قلبی قرار گیرد. افراد می‌توانند با مصرف ١٠٥ گرم چغندر قرمز، ٥٣‌درصد اسیدفولیک مورد نیاز بدن را تأمین کنند. رنگ ارغوانى چغندر به دلیل وجود ترکیبى به نام بتاسیانین است که خاصیت ضد سرطانى داشته و از بروز سرطان‌ها به‌خصوص سرطان کولون جلوگیرى مى ‌کند.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *