خوراک خاچاپوری گرجستانی مقوی

خوراک خاچاپوری گرجستانی
خوراک خاچاپوری گرجستانی

اگر گذرتان به خیابان های گرجستان نخورده و با غذاهای گرجستان میانه ای ندارید طرز تهیه خوراک خاچاپوری گرجستانی را به شما عزیزان آموزش میدهیم. در ادامه طرز تهیه این خوراک را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه خمیر خاچاپوری گرجستانی

  1. ۱ پیمانه شیر
  2. بسته خمیر مایه
  3. نصف قاشق چایخوری + ۱ قاشق غذاخوری شکر
  4. 3پیمانه + ۱/۴ پیمانه آرد کامل
  5. 1قاشق چایخوری نمک

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

  1. ۱۱۵ گرم کره
  2. روغن زیتون
  3. 2قاشق غذاخوری آرد
  4. 2قاشق غذاخوری کره
  5. 3/4پیمانه شیر سرد
  6. 340گرم پنیر فتا
  7. 600گرم پنیر موزارلای رنده شده
  8. 2عدد زرده تخم مرغ
  9. 2قاشق غذاخوری کره
  10. 1قاشق غذاخوری پرک فلفل قرمز

 

طرز تهیه خوراک خاچاپوری گرجستانی

فر را روی 230 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. شیر را بگذارید روی گاز تا کمی گرم شود.1/2 پیمانه شیر و خمیر مایه و 1/2 قاشق چایخوری شکر را در یک کاسه کوچک با یکدیگر مخلوط بفرمایید.به مدت 10 دقیقه کناری بگذارید و دوباره باقیمانده شیر را به مواد اضافه کنید.در یک کاسه بزرگ تر آرد را بریزید و در مرکز طرف جمع کرده و مخلوط خمیر مایه و شکر و کره ای را که نرم کرده اید را به مواد اضافه کنید تا مانند توپ شود.

بر روی یک سطح صاف ارد را بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهده و 10 دقیقه با دستان خود خمیر را ورز دهید. خمیر ورز داده شده را داخل یک کاسه بگذارید و روی آن را یک حوله بگذارید و 1 ساعت و نیم کناری قرار دهید تا خمیر 2 برابر گردد.خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و 40 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا دوباره پف کند.حالا در این بازه زمانی زمان درست کردن مواد میانی خاچاپوری است.در یک شیر جوشی بزرگ که روی حرارت ملایم قرار داده اید کره و آرد را بریزید و به مدت 1 دقیقه هم بزنید شیر را به مواد اضافه کنید تا جوش بخورد پنیر فتا را به مواد بیفزایید و روی مواد را نمک و فلفل سیاه بریزیدو هم زده و بگذارید تا مواد خنک گردد.

بعد از اینکه مواد خنک شد موزارلا را به مواد اضافه کنید. روی یک سطح خمیر را بگذارید و با یک وردنه خمیر را باز کنید داخل یک سینی فر یک ورقه روغنی قرار داده و آن را چرب کرده و خمیر را روی کاغذ روغنی قرار دهید.1/2 از مخلوط پنیر را بین خمیر بریزید و لبه های خمیر را به اندازه 3 سانت به داخل بازگردانید و دو سمت آن را بپیچانید. روی نان ها روغن زیتون بمالید و سپس درون فر بگذارید.آن ها را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بپزید تا طلایی شوند. از فر خارج کنید. دو زرده تخم مرغ را روی خاچاپوری بریزید و یک دقیقه دیگر در فر بگذارید تا زرده کمی پخته شود. روی خمیر پرک فلفل قرمز ریخته، زرده را هم بزنید و سرو کنید.

 

Check Also

ریسوتو با سس گوجه فرنگی و فیله مرغ

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای ویژه فرنگی را به شما اموزش دهیم.درادامه مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *