شامی رودباری محلی و خوشمزه

شامی رودباری محلی
شامی رودباری محلی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید شامی رودباری محلی است که در ادامه مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه آن را به شما بانوان با سلیقه و گرامی آموزش دهیم.

مواد لازم جهت تهیه شامی رودباری محلی

  1. گوشت گوساله چرخ شده 300 گرم
  2. پیاز متوسط 2 عدد
  3. سبزی معطر ( جعفری و گشنیز ) به میزان لازم
  4. روغن زیتون به میزان لازم
  5. گلپر پودر شده به میزان لازم
  6. نمک و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه شامی رودباری محلی

گوشتی را که چرخ کرده اید را با پیازی که رنده شده و آب آن گرفته شده است و نمک و فلفل و گلپر و سبزیجات معطر به سلیقه خود مخلوط نمایید و بگذارید تا به مدت یک تا دو ساعت در یخچال استراحت دهید گوشت را قالب میزنیم و در روغن زیتون سرخ نماییدوگوجه رنده شده را رد روغن تفت داده و آب گرم را به ان اضافه کنید و شامی ها را رد طرف چیده و دمی روی آن قرار میدهیم.مواد را روی حرارت ملایم بگذارید.این غذا را میتوانید با برنج سرو کنید.

 

درباره گوشت گوساله

هر بُرش از گوشت قرمز حاوی ۱۰ گرم چربی یا کمتر از آن است و میزان چربی‌های اشباع در هر وعده مصرفی از گوشت قرمز نیز بیشتر از ۴.۵ گرم نیست. محققان هر وعده مصرفی از گوشت قرمز را برابر با ۱۰۰ گرم می‌دانند. اگر گوشت قرمز انتخابی شما کاملا بدون چربی و مرغوب باشد، میزان چربی کل و چربی اشباع آن باز هم به نصف میزان ذکرشده می‌رسد. با این‌ حال، هر وعده مصرفی از گوشت قرمز کاملا بدون چربی نیز هنوز حدود ۹۵ گرم کلسترول دارد.

به یاد داشته باشید که اصطلاح «با چربی پایین» یعنی میزان چربی کل در هر وعده مصرفی از این گوشت‌ها باید حدود ۳ گرم یا کمتر باشد، ولی همه گوشت‌های قرمز در این رده قرار نمی‌گیرند.اگر می‌خواهید که گوشت گوساله بخرید، قسمت راسته این گوشت و گوشت چرخ‌کرده آن واقعا چربی خیلی کمی دارد و میزان چربی آن به بیشتر از ۱۵ درصد نمی‌رسد. همچنین می‌توانید از مسئولان فروشگاه درخواست کنید که چربی‌ها را کاملا از گوشت انتخابی شما جدا کنند.
گوشت گوسفند هم اساسا حاوی چربی بیشتری نسبت به گوشت گوساله است،‌

Check Also

ترشه شامی غذای محلی گیلانی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای گیلکی و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.ترشه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *