ماست قالبی ویژه برای کودکان

ماست قالبی ویژه
ماست قالبی ویژه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید ماست قالبی ویژه میباشد. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این دسر خوشمزه را به شما بانوان گرامی اموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ماست قالبی ویژه

  1. ماست یک لیوان و نیم
  2. خامه صبحانه دو قاشق
  3. پودر نعنا خشک مقداری
  4. پودر گل محمدی مقداری
  5. پودر شوید خشک مقداری
  6. نمک به میزان لازم
  7. پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
  8. آب برای حل کردن ژلاتین یک سوم لیوان
  9. آب لبو چند قطره به دلخواه

 

 

طرز تهیه ماست قالبی ویژه

ژلاتین را داخل آب به روش بن ماری حل نمایید وقتی که گرمای خود را از دست داد با باقیمانده مواد مخلوط کنید و با یک همزن مواد را هم بزنید و بگذارید تا یکدست شود و داخل یک قالب بریزید و به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار دهید و از قالب در آورید.

 

درباره ماست

ماست انسان را از امراضی همانند اگزما و کهیر حفظ می کند و به علت داشتن فسفر تقویت کننده حافظه است.ماست به علت داشتن ویتامین D ، استخوانها را محکم می کندبرای کاهش وزن باید مصرف ماست در رژیم غذایی گنجانده شود. زیرا ماست توانایی بدن را برای سوزاندن چربی ها تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می کنند.تحقیقات زیادی در مورد اثرات درمانی و پیشگیرانه ی ماست و باکتریهایی که در تولید آن به کار رفته اند بر بیماری هایی مانند سرطان ، عفونت ها ، اختلالات دستگاه گوارش و آسم انجام شده است .

این نظریه وجود دارد که افزایش مصرف ماست ، به خصوص در افراد دارای اختلال ایمنی مانند افراد مسن ، پاسخ ایمنی و مقاومت به بیماری های مرتبط با آن را افزایش می دهد .شیر در اثر تخمیر توسط باکتری ها ، به ماست تبدیل می گردد . به جز چند تفاوت کوچک ، شیر و ماست ترکیب ویتامینی و مواد معدنی مشابهی دارند . در طی تخمیر ویتامین B12.B6.C مصرف می شوند و اسید فولیک و کولین تولید می گردند .

Check Also

اسنک ذرت مخصوص شام یلدا

یکی از خوشمه ترین شام هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید اسنک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *