غذای محلی ترکیه، زیبا و رنگارنگ

غذا یکی از مهمترین عنصر هایی است که می تواند در یک سفر مورد توجه قرار بگیرد. در اصل ما وقتی به منطقه ای سفر می کنیم دوست داریم چند روزی را دور از فضای عادی و روتین خودمان بگذرانیم. از این رو نه تنها در فضا کلی و محیط خود با یک سفر تنوع می دهیم، بلکه دوست داریم در طعم زندگی که می چشیم نیز این فرق را احساس کنیم. از این رو به نظر می آید که در سفر با تور ترکیه نیز غذاهای محلی بتواند یک بخش مهم از سفر را به خود اختصاص دهند. از این رو در اینجا ما می خواهیم غذاهای زیبا، خوشمزه و خوشرنگ و عطر و لذیذ محلی ترکیه را به شما معرفی کنیم تا هنگام سفر به این کشور از قبل خود را برای یک سری از غذاهای لذیذ آماده کرده باشید.  بنابراین با ما تا آخر این مقاله خوشمزه همراه باشید که پشیمان نخواهید شد.

 

دونر در تور ترکیه

یکی از محبوب ترین غذاهای ترکی که در ایران نیز چند سال است جای خود را به شدت باز کرده و تبدیل به یکی از پرطرفدار ترین غذاها شده، همین کباب دونر می باشد. دونر در زبان ترکی به معنی گردان می باشد و احتمالا دلیل انتخاب این اسم را از نزدیک دیده باشید. با این حال حتما به شما پیشنهاد میکنیم این غذا را در سفر با تور ترکیه امتحان کنید، چرا که چشیدن غذای اصلی با طعم و رنگ و بوی اصلی آن، شما را به وجد خواهد آورد و یک خاطره شیرین برای شما می سازد. در حقیقت از آن جایی که با این نوع کباب کم و بیش آشنا هستید نگران ذائقه خود نیز نباشید که به شما قول می دهیم از آن خوشتان خواهد آمد.

 

لاهماجون

به گزارش سفر باتو ، یکی دیگر از انواع غذاهای خوشمزه و خوش آب و رنگ ترکیه را لاهماجو به خود اختصاص داده است. در حقیقت این غذا به نوعی یک پیتزای ترکی می باشد. از این رو برای عاشقان پیتزا می تواند یک رقیب عشقی بسیار سرسخت محسوب شود. اصلی ترین خمیر مایه این غذا را گوشت تشکیل داده و اگ بخواهیم نام این غذا را به فارسی برگردانیم می توانیم آن را پیتزای گوشت به سبک ترکی بنامیم.

 

بالیک اکمک

از آنجایی که ترکیه به قسمتی از دریای سیاه دسترسی دارد بنابراین می توان حدس زد که در آن صنعت ماهیگیری رونق داشته باشد و از این رو غذاهای دریایی نیز جای خود را در بین غذاهای محبوب ترکی، باز کرده است. بالیک اکمک در زبان ترکی همان ساندویچ ماهی است که یک ماهی گریل شده به عنوان مغز این ساندویچ استفاده می شود.

 

کوزو تندیر

این غذا به عنوانی می تواند کلاسیک ترین غذای ترکی محسوب شود که یک یادگاری از روزگاران گذشته ترکیه می باشد. این غذا اینگونه طبخ می شود که یک بره درسته را در تنور آویزان کرده می گذارند که توسط زغال گوشت بره آرام آرام پخته شود از این رو با یک غذای کاملا مغز پخت و البته بسیار خوشمزه در ارتباط خواهیم بود. این غذا می تواند همراه برنج یا با نان و سبزی و ماست سرو شود.

 

سوبروکی

در حقیقت می توان این غذا را به نوعی نان گوشتی نامید. چرا که از مرحله طبخ تا شکل و رنگ آن بسیار شبیه به نان بوده با این تفاوت که در بین خمیر این غذا از مواد مختلفی چون گوشت و اسفناج و … استفاده می شود که باعث خاص شدن این غذا شده است.

 

باقلوا

این دقیقا شاید یک تیر خلاص برای دوست داران شکم باشد. احتمالا پیش از این نیز می دانستید که یکی از سوغاتی های اصلی ترکیه باقلوا آن می باشد. بنابراین چرا آدمی وقتی خود به ترکیه سفر می کند این شیرینی خوشمزه را به صورت تازه و حتی داغ تهیه نکند و از خود را از یک لذت عظیم محروم کند؟

 

لوکوم

یکی دیگر از انواع شیرینی جات خوشمزه ترکیه که بسیار طرفدار نیز می باشد، لوکوم است. این شیرینی چیزی ما بین پاستیل و شکلات است که طعم ملسی دارد. از این رو این شیرینی را سعس کنید از دست ندهید. اما یک نکته مهم در این نوع شیرینی این است که سعی کنید هنگام خرید، آن را به شکل تازه تهیه کنید و خرید بسته بندی آن خودداری کنید. چرا که نوع بسته بندی آن ممکن است خشک و سفت باشد.

 

ایمام باییلدی

یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار و البته بسیار خوشمزه ترکیه را ایمام باییلدی به خود اختصاص داده است. این قضا به نوعی دلمه بادمجان می باشد. به این صورت که درون بادمجان را از گوشت چرخ کرده و مزه ها و طعم دهنده های مختلف پر می کنند و آن را طبخ می کنند. طعم این غذا به نوعی، سنت و محلی بودن آن را سریع به خاطر می آورد.

 

دوروم

این غذا به نوعی فست فود خانگی محسوب می شود که از پیچیدن مقداری گوشت و مخلفات آن درون نانی مخصوص تشکیل می شود. سادگی در کنار خوشمزگی از ویژگی های بارز این غذا می باشد که شاید به عنوان یک میان وعده بتواند شما را کامل سیر کند.

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *