بهترین جاذبه ‌های مسکو برای ایرانی‌ها

مسکو پایتخت روسیه با تاریخی که پیشینه آن به دوران نئولیتیک(دوران نهایی عصر حجر، در نزدیکی رودخانه مسکوا) و آغاز پیشینه فرهنگی آن به اوایل قرن دوازدهم میلادی بر‌می‌گردد، گنجینه ارزشمندی از بناهای تاریخی منحصر به فرد و رسوم فرهنگی خاص را برای عرضه به مسافران این شهر در آغوش گرفته است. هر چند قیمت تور مسکو علی بابا و هزینه سفر به آن در بهترین فصلش برای ایرانی‌ها حتی در صورت توانمندی مالی بسیار گران تمام می‌شود، اما این گنجینه بزرگ از جاذبه‌های گردشگری، ارزش برنامه‌ریزی مالی و پیدا کردن ارزانترین راه‌های گردشگری(مانند خرید ارزان بلیط هواپیما تهران مسکو) را دارد.

برای اثبات این موضوع به معرفی و بررسی مختصری از بهترین جاذبه‌های مسکو برای ایرانی‌ها خواهیم پرداخت و در انتها ارزانترین را‌ه‌های تهیه بلیط تهران مسکو را معرفی خواهیم کرد.

 

قلب روسیه میدان سرخ

میدان سرخ، قلب روسیه است؛ میدانی که با رنگی سرخ در وسط شهر مسکو می‌درخشد، علاوه بر اینکه بسیاری از خیابان‌های اصلی به آن متصل شده است، شاهد برخی از بزرگترین رویداد‌های تاریخی در روسیه بوده است. از ویژگی‌های اصلی این میدان به جز سرخ بودن بناهای آن، در برگرفتن دو جاذبه بزرگ گردشگری، کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل است.

 

کاخ کرملین محل اقامت رئیس جمهور

کاخ کرملین از سال 1487 میلادی که ساخت بنای آن به پایان رسید، شاهد تاجگذاری و زندگی بسیاری از تزارهای روسیه بوده است. اما پس از آن با تاسیس کاخ سن پترزبورگ مدتی مورد بی مهری قرار گرفت. در این دوران تخریب و ساخت‌ و ساز مجدد را تجربه کرد و حتی مدتی میزبان ناپلئون بناپارت فرانسوی بود، تا در سال 1918 لنین بنای سنا را در آن به عنوان مسکن خود انتخاب کرد. امروزه کاخ کرملین با معماری بی نظیر نئو گوتیک خود، محل اقامت رئیس جمهور روسیه است.

سنت باسیل

مجموعه کلیساهای سنت باسیل که ساخت آن به سال‌های 1554 تا 1561 میلادی باز می‌گردد، آنقدر زیباست که انگار از وسط داستان‌ها خارج شده و پا به عرصه حقیقت گذاشته است. بنای این مجموعه کلیساها به دستور ایوان مخوف آغاز شد و بعد از پایان، آنقدر او را تحت تاثیر قرار داد که بعد از ساخت برای اینکه، بنای دیگری یارای رقابت با آن را نداشته باشد، چشم معمارش پوستنیک یاکلووف را کور کرد.

دانشگاه دولتی لومونُسُـف مسکو

این دانشگاه که در حال حاضر بلندترین دانشگاه جهان است، اولین دانشگاه روسیه بود که با کوشش میخائیل واسیلویچ لومونسف در تاریخ 26 آوریل 1775 در میدان سرخ تاسیس شد. معماری ساختمان اصلی این دانشگاه به سبک گوتیک و باروک است و این دانشگاه یکی از هفت آسمان خراشی است که به دستور ژوزف استالین در مسکو ساخته شد.

کلیسا مسیح منجی

ساخت کلیسا مسیح منجی در سال 1839 میلادی آغاز و در سال 1883 میلادی به پایان رسید. این کلیسا در شمال رود موسکوا و جنوب غربی کرملین قرار گرفته است. کلیسا مسیح منجی که بلندترین کلیسای ارتدکس جهان است، 103 متر ارتفاع دارد و بعد از شکست ناپلئون به افتخار عیسی مسیح و نجات مردم از جنگ، به دستور و نیت الکساندر اول ساخت آن آغاز و با فرمان نیکولای اول در محل فعلی ساخته شده است.

علاوه بر بناهای ذکر شده بسیاری از بناهای تاریخی و رسم و رسومات مختلف در مسکو وجود دارد، که می‌تواند هر ببننده دوست‌دار تاریخ و هنر و معماری و فرهنگ را به خود جلب کند، در این بین به جرات می‌توان گفت که ما ایرانی‌ها که دارای پیشینه تاریخی و تمدنی چند هزار ساله هستیم و بارها در همه دوران‌ها علاقه خود را به فرهنگ و هنر و تاریخ با ساخت بناهای اعجاب انگیز به اثبات رسانده‌ایم، از سفر به مسکو و دیدن این جاذبه‌ها هر چقدر هم گران باشند، لذت خواهیم برد.

 

ارزانترین راه‌های گردشگری در مسکو

 راه‌های گردشگری کم هزینه در مسکو از تهران، با ارزانترین راه‌های خرید بلیط هواپیما تهران مسکو آغاز می‌شود، برای انجام این امر کافی است به یکی از سایت‌های معتبر در زمینه فروش بلیط هواپیما مراجعه کرده و با انتخاب مقصد و مبدا، تعداد نفرات و تاریخ حرکت، به مقایسه قیمت پرواز تهران مسکو در هواپیمایی‌های مختلف با توجه به خدمات ارائه شده پرداخته و بلیط تهران مسکو خود را خریداری کنید. توجه کنید که در فصل تابستان (10 خرداد تا 9 شهریور)، قیمت بلیط تهران مسکو بسیار گران است. و در فصل زمستان قیمت آن بسیار پایینتر از حد معمول خواهد بود.

معمولا هواپیمایی‌های ایرانی نظیر ماهان، بلیط ارزانتری را نسبت به رقبای خارجی خود ارائه می‌کنند، قیمت بلیط هواپیما تهران مسکو ماهان در بیشتر مواقع حتی از شرکت‌های ایرانی مشابه نیز ارزانتر است. برای مقایسه بلیط تهران مسکو ماهان با دیگر شرکت‌های هواپیمایی کافی است که خدمات ارائه شده در طول مسیر سه ساعت و نیمه مسکو را با هم مقایسه کنید.

بهترین زمان برای تهیه بلیط مسکو، فصل بهار (قبل از 10 خرداد) است، زیرا در این فصل هم آب و هوا خوب است و هم قیمت هتل‌های مسکو هنوز به مرز 1000 دلار در هر شب نرسیده است. به خاطر داشته باشید هتل‌های سه ستاره گرچه کیفیت پنج ستاره‌ها را ندارند، اما خدمات آن‌ها نیز به حد کافی عالی است و هزینه بسیار کمتری برای اقامت در آن‌ها خواهید پرداخت.

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *