ده ها تا از مهمترین تجهیزات فست فود

ده ها تا از مهمترین تجهیزات فست فود

ده ها تا از مهمترین تجهیزات فست فود

در این مقاله قصد داریم ده تا از مهمترین تجهیزات فست فود را بیان نماییم پس لطفا با ما همراه باشید. همچنین شما می توانید برای تهیه بهترین تجهیزات فست فود از معتبرترین فروشگاه اینترنتی بازار طلایی می توانید اقدام به خرید کنید.

سرخ کن صنعتی

شما می توانید سرخ کن صنعتی را به صورت مبله و رومیزی تهیه نمایید. البته این ها تنها نمونه های سرخ کن صنعتی نمی باشند بلکه تعداد لگن و سبد نیز در تنوع سرخ کن کن های صنعتی نیز موثر می باشد.

توجه کنید که سرخ کن دو سبد صنعتی از پر کاربرد ترین سرخ کن های موجود در بازار است که با دارا بودن دو تا سبد ، میزان قابل توجه ای سیب زمینی را می تواند سرخ نماید. همچنین علاوه بر سیب زمینی ، این نوع سرخ کن ها توانایی سرخ کردن مرغ و ماهی را نیز دارا می باشند.

 فر ساندویچ ساز؛ یکی از اصلی ترین تجهیزات فست فود

فر ساندویچ ساز در واقع یک فر مقرون به صرفه از لحاظ هزینه و گرفتن فضای کمتر به دلیلی چند کاره بودن می باشد.

برخی ویژگی های این فر عبارت اند از:

  • رویه این فر از چدن ایجاد شده است برای سرخ کردن و تفت دادن مواد غذایی و همچنین دارای دو فر سرخ کن در دو ظرفیت است.
  • دارای شعله گاز در سایز قطر ۱۴ سانتی متر و ۲۰ سانتی متر
  • قابلیت ساخت فر پیتزا در قسمت پایین فر
  • دارای انواع چرخ دار و بدو چرخ
  • همچنین بنابه درخواست مشتری با هود و شیشه و یا بدون هود و شیشه ساخته می شوند.

فر پیتزا

برای پخت انواع غذاهای فست فودی از جمله پیتزا نمی توان از فر های معمولی استفاده نمود. چرا که این فر ها برای پخت پیتزا زمان زیادی را به خود اختصاص می دهند. از این رو وجود فر پیتزا در هر رستورانی واجب و ضروری می باشد و به عنوان یکی از تجهیزات فست فود ها به شمار می اید.

این فر امروزه در انواع مختلفی مانند: فر ریلی، آجری، سنگی ، گردون ، صندوقی و .. موجود می باشد. خریداران این نوع فر ها می توانند بر اساس نیاز خود یکی از انواع ان ها را تهیه نمایند. همچنین فر های پیتزا اغلب از جنس فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و دارای ترمومتر دیجیتالی هستند که از آن به منظور تنظیم دقیق دما استفاده می شود. همچنین این نوع فر ها از قطع کننده تیز بهره مند می باشند که به منظور جلوگیری از مصرف گاز مورد استفاده قرار می گیرد.

ده ها تا از مهمترین تجهیزات فست فود

 میز کار استیل؛ اصلی ترین بخش هر تجهیزات فست فود

میز کار استیل در هر حرفه و صنعتی به عنوان یکی از مهمترین و کاربردی ترین وسایل شناخته شده است و این میز کار بسته به نوع فعالیت و یا موضوع کار ساخته می شود. امروزه میز های کار رستورانی را دیگر از چوب نمی سازند، زیرا چوب در مقابل رطوبت استحکام بالایی ندارد و خیلی زود دچار آسیب می شود ، از این رو برای جلوگیری از این مشکل اقدام به تولید میز های کار استیل نموده اند.

این نوع میز ها در برابر خط و خش مقاوم بوده و همچنین در مقابل رطوبت مقاوم هستند و زنگ نمی زنند ، در نتیجه عمر طولانی دارند و برای کار در رستوران ها بسیار مناسب می باشند. از این رو می توان میز کار استیل را یکی دیگر از انواع تجهیزات فست فود نام برد.

سینک صنعتی

پنجمین محصولی که برای اشپزخانه های صنعتی مورد نیاز است ، سینک صنعتی است .اما این نوع سینک با سینک های دیگر متفاوت است . در این قسمت به برخی از این تفاوت ها اشاره خواهیم کرد. سینک صنعتی از نظر ابعاد و هم از نظر عمق و مقاومت با سینک های خانگی متفاوت می باشد. از ان جایی که این سینک ها نسبت به سنک های خانگی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند از این رو باید دارای مقاومت و ابعاد بزرگ تری باشند.

ظرفیت های مختلف این سینک ها عبارت اند از:

۱.سینک تک لگن

۲. سینک دو لگن

۳. سینک سه لگن

که اشپزخانه های صنعتی باید متناسب با نیازشان یکی از انواع این نوع سینک ها را انتخاب نمایند.

اسنک ساز و ساندویچ ساز

دستگاه اسنک‌ ساز برای درست نمودن ساندویچ گرم و اسنک‌ در فست فودی ها مورد استفاده قرار میگیرد و به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز در فست فودی ها به شمار می اید.

ویژگی های این محصول عبارت اند از:

در دو ظرفیت چهار مربع (۸ خانه ) و ۸ مربع ( ۱۶ خانه)می باشند.

  • ۸ خانه دارای ارتفاع ۱۵ و عرض ۳۶ و طول ۴۰ سانتی متری است.
  • ۱۶ خانه دارای ارتفاع ۱۵ ، عرض ۳۶ و طول ۸۰ سانتی متری می باشد.
  • دارای المنت ۵۰۰ واتی می باشند.
  • قابلیت جدا شدن چدن جهت شست و شو اسان
  • دارای قابلیت تنظیم درجه دما
  • دارای دو عدد کلید خاموش روشن برای هر چهار خانه به منظور جلوگیری از مصرف انرژی

ده ها تا از مهمترین تجهیزات فست فود

دستگاه کباب ترکی؛ نقش اساسی در تجهیزات فست فود

دستگاه کباب ترکی رومیزی یکی دیگر از انواع تجهیزات مورد استفاده در فست فودی ها می باشد ، که برای پخت انواع دنر کباب از ان استفاده می شود. این دستگاه دارای ظرفیت پخت بیش از هشتاد کیلوگرم گوشت و یا مرغ دنر می باشد و دارای شعله متحرک است و کارایی بسیار اسانی دارد. همچنین این دستگاه فضای کمی را به خود اختصاص می دهد و برای فست فودی هایی که دارای متراژ کوچک می باشند بسیار مناسب است.

ذرت مکزیکی

این نوع دستگاه برای پخت و اماده کردن ذرت و مخافات ان مانند قارچ و پنیر و اماده کردن نهایی ذرت مکزیکی مورد استفاده قرار میگیرد. بدنه این دستگاه تمام استیل می باشد و بهترین وسیله برای اماده سازی ذرت مکزیکی در فست فودی ها، رستوران ها و پاساژ ها است. همچنین این دستگاه دارای یک دیگ استیل و میز کار استیل نیز است و برای قرار گیری در کنار انواع دستگاه های گرمخانه مناسب می باشد. از این رو می توان دستگاه پخت ذرت مکزیکی را به عنوان یکی از تجهیزات فست فودی ها نام برد.

جوجه گردان

این دستگاه دارای بدنه ای تمام استیل می باشد که برای سوخاری کردن انواع مرغ از آن استفاده می شود. شما می توانید در سیخ های تعبیه شده در این دستگاه ، چند عدد مرغ قرار بدهید و دمای ان را تنظیم نمایید. این دستگاه به صورت خودکار سیخ ها را می چرخاند و پخت را انجام می دهد، از این رو دستگاه جوجه گردان یکی از وسایل ضروری و مهم هر اشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست فودی ها به شمار می اید .

این دستگاه در سایز های مختلف تک سیخ ، دو سیخ، سه سیخ ، ۴ سیخ و ۶ سیخ می باشد که ۴ سیخ و ۶ سیخ ان به عنوان تجهیزات فست فود مورد استفاده قرار می گیرد.

پاستاپز؛ از مهم ترین تجهیزات فست فود

دستگاه پاستاپز یکی دیگر از انواع تجهیزات فست فود ها می باشد که دارای بدنه ای استیل است و چند سبد استیل دسته دار دارد . همچنین این محصول دارای ویژگی های دیگری از جمله:

  • وان آب جنس استیل
  • شیر تخلیه مخزن آب و همچنین ورود اب توسط شیری که در بالای وان تعبیه شده است.
  • دارای سیستم سوخت دستگاه گاز می باشد
  • این دستگاه قابل استفاده برای اشپزخانه هتل ها، رستوران ها و فست فودها است .

همچنین این دستگاه با به جوش آوردن سریع آب و ابکشی سریع و آسان پاستا باعث راحتی کار آشپز و سرعت العمل او در آشپزی شده است.

 

 

 

 

 

Check Also

کاربرد هود پاتولوژی

کاربرد هود پاتولوژی

آشنایی با هود های پاتولوژی و کاربرد آن ها یک ازمایشگاه تشخیص طبی را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *