کسرول سبزیجات ( غذای گیاهخواران )

کسرول سبزیجات
کسرول سبزیجات

کسرول سبزیجات مبحث این مطلب می باشد.غذایی که بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد و یک غذای رژیمی می باشد و اونهایی که رژیم دارند این غذا را بهشون توصیه می کنم.امیدوارم از این مطلب خوشتان بیاد.

مواد لازم جهت تهیه کسرول سبزیجات (8 نفر):

  1. کنسرو لوبیا سفید : 2 قوطی (هر کدام 540 گرم)
  2. نخود : یک قوطی 540 گرمی
  3. پستو ریحان : ¼ پیمانه
  4. پیاز خرد شده : یک عدد
  5. سیر رنده شده : 4 حبه
  6. ادویه ایتالیایی (مخلوط سبزیجات معطر) : 1.5 قاشق چایخوری
  7. پولنته پخته شده (شوربای ذرت) : 450 گرم
  8. گوجه فرنگی خرد شده : یک عدد
  9. مخلوط پنیرهای رنده شده : 225 گرم
  10. اسفناج تازه : 2 پیمانه
  11. کاسنی قرمز : یک پیمانه

طرز تهیه کسرول سبزیجات :

کنسرو لوبیا را آبکش کنید و درون کاسه بزرگی بریزید. سپس نخود، دو قاشق غذاخوری پستو، پیاز، سیر و ادویه ایتالیای را اضافه کنید و هم بزنید.

قابلمه آرام پز را با روغن چرب کنید. نیمی از مخلوط لوبیا را درون آن بریزید. روی آن نیمی از پولنته و سپس روی آن پنیر بریزید. روی پنیر یک لایه مخلوط لوبیا و یک لایه پولنته بریزید. در آرام پز را بگذارید و به مدت 4 تا 6 ساعت با کمترین درجه بگذارید تا پخته شوند.

پس از این زمان، گوجه فرنگی، پنیر باقی مانده، اسفناج و کاسنی قرمز را اضافه کنید. پستوی باقی مانده و یک قاشق غذاخوری آب را با یکدیگر مخلوط کنید. آنها را درون کسرول بریزید و بگذارید 5 دقیقه با حرارت ملایم درون آرام پز پخته شوند. سپس سرو کنید.

فواید نخود :

نخود از فیبرها، ویتامین B9، هیدرات کربن، آهن، فسفر، منیزیم، ویتامین B، پتاسیم، زینک(روی)، پروتئین، ویتامین B6، کلسیم و اسیدهای چرب اشباع نشده ی پُلی تشکیل شده است.

البته باید بدانید که نخود از وجود ترکیبات مغذی دیگری مانند ویتامین E، آب، ویتامین B3، سدیم، ویتامین B2، سلنیوم، اسیدهای چرب اشباع نشده ی مونو، ویتامین C، یُد، اسیدهای چرب اشباع شده و ویتامین A نیز بی بهره نیست.

از آنجایی که این ماده ی غذایی حاوی فیبر است باعث دفع برخی از ترکیبات و مواد سمی از بدن شده و به این ترتیب قند و اسیدهای چرب موجود در خون را کاهش می دهد.

Check Also

سالاد خوشمزه پاییزی با میوه های این فصل

تصویری بالا یکی از خوشمزه ترین سالاد های خوشمزه ای که میتوانید در فصل پاییز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *