نخودپلو رژیمی

نخودپلو رژیمی
نخودپلو رژیمی

نخودپلو رژیمی ، غذای که میزان هزینه ای بسیار کمی دارد و فواید زیادی دارد.این غذا به غیر از هزینه میتوان گفت که یکی از مناسب ترین گزینه های برای کسانی می باشد که برنج نیز دوست دارند.

مواد لازم جهت تهیه نخودپلو رژیمی :

  1. برنج : 50 الی 30 گرم
  2. فلفل دلمه رنگی : یک عدد کوچک
  3. هویج کوچک : یک عدد
  4. نخود فرنگی : 2 قاشق غذاخوری
  5. قارچ : 50 گرم یا 3 عدد
  6. ادویه، نمک، زرد چوبه، کمی دارچین و شوید خشک : به میزان لازم

طرز تهیه نخود پلو رژیمی :

برنج را از 2 ساعت قبل خیس کنید، نوع برنج خیلی تفاوت ندارد اما برنج دانه بلند ظاهر بهتری به غذا می دهد و برنج شمال خوشبوتر است می توانید به نسبت هر دو را با هم مخلوط کنید تا از هر دو امتیاز برخوردار شوید.

فلفل دلمه ای رنگی کوچک ترجیحا نارنجی را به صورت خلال های باریک خرد کنید و هویج را هم به صورت چهار گوش های ریز و با مقدار کمی آب این دو را آبپز کنید.

برنج را با 1/5 برابر آب و کمی شوید خشک و مقدار کمی نمک و نوک قاشق چایخوری زردچوبه در یک ظرف تفلون یا چدن روی شعله متوسط اجاق بگذارید و وقتی آب به سطح برنج رسید مخلوط پخته هویج، فلفل، 2 قاشق نخود فرنگی کنسروی و 3 عدد قارچ اسلایس شده را روی برنج بریزید و آرام مخلوط کنید تا برنج از هم نپاشد.

در ظرف را بگذارید تا با حرارت کم حدود 10 الی 15 دقیقه دم بکشد.

فواید نخود فرنگی :

نصف فنجان نخودفرنگی پاک شده یعنی در حدود ۹۰ گرم از این نخودهای سبز ۵۰ درصد نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافت های بدن و همچنین برای ساخت کلاژن لازم است.

نخود فرنگی خام و پخته منبع خوب اسید فولیک یا همان فولاد محسوب می شود. در واقع نصف فنجان نخود فرنگی حدود ۱۳ درصد نیاز روزانه ما به این ویتامین را تامین می کند. اسید فولیک یکی از آن ویتامین های لازم و ضروری بدن است.

نتایج یک پژوهش فنلاندی که در سال ۲۰۱۲ درJournal of AffectiveDisorders به چاپ رسیده است نشان می دهد که کمبود اسید فولیک در بدن خطر بروز علائم افسردگی را بالا می برد. در این پژوهش ثابت شد افرادی که اسیدفولیک بیشتری دریافت می کنند به میزان ۵۰ درصد کمتر در معرض افسردگی قرار می گیرند.

Check Also

طرز تهیه دمپخت زعفرانی مجلسی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین دمپخت هایی را که میتوانید رد منزا تهیه کنید دمپخت ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *