دسر سالاد سیب کاراملی تابستانی

دسر سالاد سیب کاراملی
دسر سالاد سیب کاراملی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک دسر خوشمزه تابستانی را به شما علاقمندان به غذا آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر سالاد سیب کاراملی مخصوص را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر سالاد سیب کاراملی مخصوص

  1.  300 گرم آب آناناس
  2. 4عدد سیب بزرگ
  3. 1/4فنجان بادام زمینی خرد شده (اختیاری)
  4. آناناس دو حلقه
  5. خامه به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه دسر سالاد سیب کاراملی

دو میوه را در آب انانای بخیسانید و بگذارید یک ساعت بماند.سپس یک ردیف سیب را در ظرف چیده اب آناناس را روی آن بریزید سپس کمی از خامه را به اندازه دو سانت روی ان بریزید دوباره آناناس را ریخته و دوباره سیب دست آخر کمی خامه برای تزیین روی ان بریزید و با بادام زمینی خرد شده تزیین نمایید.

 

خواص آناناس

آناناس برای مقابله با سرطان بسیار کارساز است

بروملین موجود در آناناس به بدن کمک می‌کند تا با تمام وجود در مقابل سلول‌های سرطانی بایستد.این ترکیب گیاهی به بدن کمک می‌کند تا با شناسایی سلول‌های سرطانی با آن‌ها مقابله کند. در واقع آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت کافی برای مقابله با سرطان را می‌بخشد.

آناناس برای ارتقای سلامت قلب

«فابرین» نام نوعی پروتئین ارگانیک است که باعث روند انعقاد خون می‌شود. وجود این ترکیبات در خون مانع از گردش خون شده و در نتیجه امکان دارد باعث ایجاد لخته‌های خونی شود؛ اما بروملین قادر است که این پروتئین را حل کرده و جریان خون را روان سازد. در این صورت است که خون به‌خوبی به تمام ارگان‌های بدن می‌رسد، فعالیت قلب کنترل می‌شود، رگ‌های خونی باز شده و از تشکیل لخته‌های خونی جلوگیری می‌شود. به عقیده‌ی محققان تأثیر این ترکیب با اثرات آسپرین قابل مقایسه است.

آناناس و آرتریت

آناناس قادر است که تأثیر داروهای ضدآرتریت را افزایش دهد. البته توصیه می‌کنیم که نظر پزشکتان را در این خصوص جویا شوید. بروملین هم‌خانواده‌ی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که معمولاً برای بیماران مبتلا به آرتریت تجویز می‌شوند. متأسفانه بیشترین تجمع بروملین بیشتر در ساقه میوه است نه در میوه‌ی آن. شما می‌توانید بروملین را به‌صورت کپسول‌هایی که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند مصرف کنید. مصرف این داروها نیز (با مشورت پزشک) می‌توانند به تسکین دردهای آرتریت کمک کنند.افرادی که از مشکلات کلیوی رنج می‌برند می‌توانند بدون نگرانی آناناس میل کنند و از خواص آن بهره‌مند شوند. چون کلیه‌ها را انباشته از پتاسیم نمی‌کند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *