پای موز و انبه یک شیرینی با کلاس

پای موز و انبه
پای موز و انبه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک شیرینی با کلاس را به شما آموزش میدهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پای موز و انبه که یک شیرینی خاص نیز میباشد را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پای موز و انبه

  1. 1و 1/2 فنجان موز تکه تکه شده
  2. 1/4فنجان کرم انبه
  3. 1/2فنجان شکر
  4. 1/8قاشق چای خوری پودر زنجبیل
  5. 1/8قاشق چایخوری دارچین
  6. 1قاشق غذاخوری آب لیمو
  7. 1/4قاشق چای خوری نمک
  8. 3قاشق غذاخوری آرد ذرت
  9. 3قاشق غذاخوری آب سرد
  10. 1پوسته پای پخته شده تهیه شده

 

مواد لازم برای تهیه پای موز و انبه

کرم انبه و آب لیمو و شکر و زنجبیل و دارچین و نمک را با هم ترکیب کنید.در گرمای کم بجوشانید.آرد ذرت و آب را به صورت خمیری یکدست در آید به مواد اضافه کنید تا ضخیم شود مواد را روی پوسته بریزید.موز قطعه قطعه شده را به صورت یکدست روی پوسته بریزید.پوسته و مواد روی آن را در ماکروفر بگذارید و هر 5 دقیقه یکبار چک کنید.

 

 

درباره انبه

مصرف انبه، موجب خون سازی در بدن می شود، افرادی که از کم خونی رنج می برند و همچنین در طول بارداری و عادات ماهانه، باید انبه مصرف کنند. میوه انبه حاوی ویتامین های مختلفی چون ویتامین A یا بتاکاروتن محافظ پوست و مخاط بویایی است که چشم را تقویت و سوخت و ساز را تنظیم می کند.

پوست انبه را قبل از خوردن جدا کنید ، زیرا بعضی افراد نسبت به آن حساسیت دارند.زیاده روی در مصرف انبه برای افرادی که طبع گرم دارند، مضر است.افراد دیابتی این میوه را باید با احتیاط مصرف کنند، زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می کند.
اگر به پلاستیک خام حساسیت داشته باشید، این احتمال وجود داشته و دارد که به انبه و به ویژه انبه کال هم حساسیت بدهید. این واکنش به خاطر وجود

پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.برخی دلالان و فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس میکنند.

Check Also

تارت قارچ و مرغ یک غذای عالی

تارت ها یکی از خوشمزه ترین و زیباترین غذاهایی هستند که میتوانید آنها را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *