تارت خرما و گردو برای صبحانه

تارت خرما و گردو
تارت خرما و گردو

تارت ها انواع مختلفی دارند ولی ما امروز میخواهیم تارت مقوی را به شما آموزش دهیم.در ادام مطلب زیر طرز تهیه تارت خرما و گردو برای صبحانه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تارت خرما و گردو

  1. بیسکویت دایجستیو 300 گرم (حدود 20 عدد)
  2. کره ذوب شده 130‌گرم
  3. شکر 2 قاشق غذاخوری
  4. نمک نوک قاشق
  5. پودر دارچین 1 قاشق چایخوری
  6. خرمای بدون هسته یا چیپس خرما 300‌ گرم
  7. گردو بدون پوست 125 گرم
  8. شیر تغلیظ شده (شیر عسلی) 1 قوطی (397 گرم)

 

طرز تهیه تارت خرما و گردو

طبقه پایین فر را روی 180 درجه تنظیم نمایید.با استفاده از غذاساز بیسکوییت ها را پودر کنید.شکر و دارچین و نمک را به آن بیفزایید تا با یکدیگر مخلوط شوند آنها را خوب هم بزنید.کره را اب کرده و به آن اضافه کرده و مخلوط کنید تا کره خوب با مواد یکدست شود.مایع تهیه شده را به قالب تارت اضافه کنید.. مواد را خوب کف ظرف و روی دیواره‌هایی آن پخش کنید تا به شکل نان تارت درآید. می‌توانید برای صاف کردن کف نان تارت از فنجانی با کف صاف استفاده کنید.سپس آن را به فر منتقل کنید. پس از ۸-۱۰ دقیقه نان تارت آماده است و عطر آن حس می‌شود. وقت آن است که قالب را از فر خارج کنید و اجازه بدهید خنک شود.

در این مدت می‌توانید خرما‌ را آماده کنید. اگر از خرمای کامل استفاده می‌کنید، آنها را از وسط نصف کنید و هسته‌ها را جدا کنید. اگر از چیپس خرمای برتر استفاده می‌کنید نیازی به آماده‌سازی نیست.درجه‌ی فر را به ۲۰۰ درجه سانتیگراد تغییر دهید. چیپس‌ خرما یا خرماهای بدون هسته برتر نصف شده را روی تارت بریزید. به طوری که کاملاً سطح خمیر را بپوشانند.حال روی خرما‌ها یک لایه مغز گردوی برتر بچینید.در آخر شیرعسلی (شیر تغلیظ شده شیرین) را روی خرما و گردو بریزید.قالب را مجدداً در فر قرار دهید تا زمانی که در شیرعسلی حباب ایجاد شود و رنگ کاراملی طلایی بگیرد (حدود ۲۵ دقیقه). ممکن است بعضی بخش‌ها قهوه‌ای شوند و بعضی بخش‌ها سفید باقی بمانند. اما در کل تارت قهوه‌ای رنگ به نظر می‌رسد.صبر کنید تارت کمی خنک شود. سپس آن را از قالب جدا کنید و در ظرف سرو قرار دهید.

 

تارت خرما و گردو
تارت خرما و گردو

Check Also

مینی تارت میگو یک شام با کلاس

امروز میخواهیم طرز تهیه یک غذای باکلاس دریایی با میگو را به شما عزیزان آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *