ژله توت فرنگی خوشمزه با طعم متفاوت

ژله توت فرنگی خوشمزه
ژله توت فرنگی خوشمزه

امروز قصد داریم طرز تهیه یک ژله میوه ای پر طرفدار را به شما آموزش دهیم.ژله توت فرنگی خوشمزه از جمله ژله هایی است که طرفداران بسیاری دارد و امروز در سایت فست فود قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه ژله توت فرنگی خوشمزه

  1. توت فرنگی نیم کیلو
  2. شاتوت نیم کیلو
  3. شکر نیم کیلو

 

 

طرز تهیه ژله توت فرنگی

توت فرنگی و شاتوت را تمیز بشویید و سر آنها را با چاقو بگیرید.سپس شکر را اضافه کنید و مخلوط را روی حرارت بگذارید و حرارت را ملایم کنید. مواد را از صافی ریز عبور دهید و در قالب چرب بریزید و در یخچال بگذارید تا اماده گردد.

 

 

درباره شاتوت

شاه توت از نظر طبیعت، سرد و خشک میباشد و قابض.شاه‌توت عطش را فرو می‌ نشاند و اشتها را بیدار می ‌کندبا توجه به وجود قند طبیعی فروکتوز در این میوه در صورت مصرف درست و به اندازه آن، برای افراد دیابتی نیز مفید بوده و حتی می ‌تواند جایگزین مناسبی برای مصرف قند باشد.شاه‌توت طبیعتی سرد داشته، بازکننده گرفتگی ‌ها بوده و عوارض صفرا را از بین می ‌برد.

شاه توت خواص مفیدی برای سلامت دارد، از جمله جلوگیری از عفونت ‌های دستگاه ادراری، سرطان، بیماری‌ های وابسته به سن و سکته مغزی. همچنین شاه توت برای تسکین زخم ‌های روده‌ای مناسب است.

شاه‌توت، توت‌ فرنگی و عصاره آن ها به ‌طور چشمگیری از رشد سرطان سینه و دهانه رحم جلوگیری می‌ کنند و به علاوه عصاره آن موثرترین عامل در کاهش دادن رشد سلول ‌های سرطانی در سینه است. پژوهشگران به تازگی دریافتند با گنجاندن میوه‌هایی مانند شاه‌توت در رژیم غذایی خود می‌ توانند عملکرد مغز را بهبود بخشیده و آن را تقویت کنند.

استفاده از جوشانده برگ‌ های این میوه خوشمزه برای برطرف کردن حالت تهوع از قدیم رایج بوده و ریشه آن برای درمان اسهال خونی استفاده می ‌شد. در برگ شاه‌توت ماده‌ ای ضد قند خون وجود دارد که می‌ تواند دیابت را درمان کرده و قند خون را کاهش دهد. به همین دلیل می ‌توان از آن در صورت وجود قند در ادرار و معالجه دیابت استفاده کرد.

Check Also

ژله هندوانه ای یلدایی با ساده ترین روش

اگر میخواهید سفره یلدایی شما در شب یلدا خوش بدرخشد در ادامه مطلب زیر میخواهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *