کیک شکلاتی برونی پخته شده در ماکروویو

کیک شکلاتی برونی پخته شده
کیک شکلاتی برونی پخته شده

کیک های شکلاتی را همواره در فر میپزند طرز  تهیه این کیک را که امروز به شما آموزش میدهیم. با ماکروویو است.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کیک شکلاتی برونی پخته شده را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی برونی پخته شده

  1. 2 قاشق غذاخوری کره ذوب شده یا 2 قاشق غذاخوری روغن
  2. 2قاشق غذا خوری آب یا 2 قاشق غذاخوری شیر
  3. 1/4قاشق چای خوری عصاره وانیلی
  4. نمک به مقدار لازم
  5. 2قاشق غذا خوری شکر سفید
  6. 2قاشق غذا خوری پودر کاکائو نوشیدنی
  7. 4قاشق غذاخوری آرد

 

طرز تهیه کیک شکلاتی برونی پخته شده

در یک لیوان قهوه آب شیر و شکر و کره و روغن مایع و اندکی نمک را اضافه کنید عصاره وانیلی را به مواد بیفزایید.پودر کاکائو را به مواد اضافه کنید و خوب مواد را به هم بزنید.شکر را نیز اضافه کرده و خوب بهم بزنید.آرد را به مواد اضافه کنید و خوب بهم بزنید.کاکروویو را برای 60 ثانیه تنظیم کنید و برونی را داخل ماکروویو بگذارید تا بپزد.

 

 

درباره شکلات

در طول سال ها، در بسیاری از مطبوعات از شکلات بد گفته می شد چرا که دارای محتوای چربی بوده و مصرف آن را با ( آکنه، چاقی، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و دیابت ) در ارتباط می دانستند. با این حال با کشف اخیر از ترکیبات فنلی بیولوژیک فعال در کاکائو این تصور تغییر کرده است و اثرات آن در ( پیری، استرس اکسیداتیو، تنظیم فشار خون و آترواسکلروز ) مشخص شده امروزه شکلات برای پتانسیل آنتی اکسیدانی فوق العاده ای خود مورد تحسین قرار گرفته است. گفته می شود مزایای بالقوه خوردن شکلات شامل ( کاهش کلسترول، جلوگیری از کاهش عملکرد ادراکی و کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی ) می باشد.شکلات ممکن است سطح کلسترول را پایین بیاورد

نویسندگان مطالعه نوشتند نتایج نشان می دهد که مصرف منظم شکلات حاوی PS و CF به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم چربی ممکن است سلامت قلب و عروق را با کاهش کلسترول و بهبود فشار خون پشتیبانی کند.دانشمندان در دانشکده پزشکی هاروارد نشان دادند که نوشیدن دو فنجان شکلات داغ در روز به نگه داشتن مغز سالم کمک و در افراد مسن از کاهش حافظه جلوگیری می کند. محققان گفتند که شکلات گرم می تواند به حفظ جریان خون در مناطق فعال مغز کمک کند. برخی مناطق مختلف مغز نیاز به انرژی بیشتری برای تکمیل وظایف خود دارد و ممکن است نیاز به جریان خون بیشتری در این رابطه باشد و نقش مهمی در بیماری هایی مانند آلزایمر بازی می کند.

Check Also

کیک شکلاتی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *