کیک بادام با عسل عصرانه ویژه

کیک بادام با عسلیکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین شیرینی هایی را که میتوانید برای عصرانه در یک روز پاییزی تدارک ببینید کیک بادام با عسل میباشد. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این کیک را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه کیک بادام با عسل

  1. کره نرم شده 1/2 پیمانه
  2. شکر 3/4 پیمانه
  3. بادام پوست کنده 3/4 پیمانه
  4. تخم مرغ 3 عدد
  5. کرم تارتار 1/2 قاشق چایخوری
  6. پودر وانیل 1 قاشق چایخوری
  7. آرد 1/2 پیمانه
  8. بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  9. چای سبز کیسه ای 6 عدد
  10. عسل 3 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه کیک بادام با عسل

ظاهر این کیک خیلی ساده به نظر میرسد اما اجازه ندهید این ظاهر ساده شما را فریب بدهد. کیک بادام با شربت عسل و چای سبز یکی از خاص ترین و خوشمزه ترین کیک هایی است که تا به حال به شما معرفی کرده ایم. خود کیک با بادام آسیاب شده تهیه میشود و فقط نصف پیمانه آرد در آن وجود دارد. در ضمن سفیده تخم مرغ جداگانه زده شده و به مایه اضافه میشود که باعث میشود کیک بادام خیلی سبکی تهیه شود. برای پوست کندن بادام خام ، اول مقداری آب جوش روی بادام بریزید و حدود 5 دقیقه در ظرف بادام را ببندید تا پوست آنها شروع به جدا شدن کند. بعد خیلی راحت با دست پوست بادام را جدا کنید و بگذارید چند ساعت در هوای آزاد خشک شوند.

بعد بادام پوست کنده را همراه با یک چهارم شکری که برداشتید آسیاب کنید (میتوانید از غذاساز استفاده کنید).فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قالب کیک گرد متوسط را هم چرب کنید یا کاغذ روغنی بکشید و کنار بگذارید. کره را که به دمای اتاق رسیده همراه با نصف شکر با همزن به خوبی بزنید.زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. زرده ها را به مخلوط کره اضافه کنید و 3-4 دقیقه دیگر هم بزنید تا مایه سبک شود و رنگ روشنی پیدا کند. سپس وانیل و بادام آسیاب شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا با بقیه مواد مخلوط شوند.

سفیده های تخم مرغ را به طور جداگانه با همزن بزنید تا شبیه به کف شود. کرم تارتار را نیز به آن بیافزایید و به هم زدن ادامه دهید تا فرم بگیرد.آرد و بیکینگ پودر را در کاسه دیگری الک کنید. سفیده تخم مرغ و مخلوط آرد را در سه مرحله به تدریج به مایه اضافه کنید و هر بار مخلوط کنید اما به هیچ وجه زیاد هم نزنید.مایه را در قالب گردی که آماده کردید بریزید و حدود نیم ساعت در فر بپزید تا خلال دندان از کیک تمیز بیرون بیاید. از زیاد پختن کیک خودداری کنید. بعد از 10 دقیقه خنک شدن کیک را از قالب خارج کنید و با خلال دندان تعدادی سوراخ روی آن ایجاد کنید تا در مرحله بعد سس در کیک جذب شود.

برای تهیه شربت عسل و چای سبز، اول یک چای غلیظ با 2/3 پیمانه آب جوش و 6 عدد چای سبز کیسه ای تهیه کنید (مقدار چای تهیه شده باید حدود نصف پیمانه باشد). چای سبز و عسل را با هم روی حرارت مخلوط کنید تا عسل کاملاً در چای حل شود.شربت را از روی حرارت بردارید و روی کیک بریزید. 20 دقیقه قبل از سرو کیک صبر کنید تا شربت به خوبی جذب شود.

 

Check Also

کیک ساده وانیلی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین کیک هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کیک ساده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *