دسر شیر نارگیل و موز پر خواص بدون گلوتن

دسر شیر نارگیل و موز پر خواص
دسر شیر نارگیل و موز پر خواص

دسر ها طعم های ویژه ای هستند که میتوانید با مخلوط چند مواد خوشمزه با هم انها را تهیه کنید.امروز طرز تهیه دسر شیر نارگیل و موز پر خواص را به شما آموزش میدهیم که برای بدن بسیار مفید میباشد.

مواد لازم برای تهیه دسر شیر نارگیل و موز پرخواص

  1. 2 موز، برش خورده
  2. 1/4فنجان شیر نارگیل غلیظ
  3. 4قاشق غذاخوری شربت افرا
  4. 4 قاشق غذاخوری عسل
  5. دارچین به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه دسر شیر نارگیل و موز پرخواص

پوست موز را بکنید و به صورت دایره ای برش بزنید و در دو کاسه جداگانه تقسیم کنید.شیر نارگیل آماده را بعد از اینکه تکان دادید سر آن را بازکنید.موز را در کف ظرف بگذارید و شیر نارگیل را روی موز ها بریزید و نصف شربت افرا را با عسل مخلوط کنید و روی موز ها بریزید روی مواد را با دارچین بپوشانید.نوش جان شما

 

درباره شربت افرا

شربت درخت افرا، شیره‌ای است که معمولاً از گونه‌های شکر قرمز و سیاه افرا به دست می‌آید. در شرایط اقلیمی سرد این درختان در فصل زمستان در تنه و ریشه خود نشاسته ذخیره می‌کنند.این نشاسته به شکری تبدیل می‌شود که در بهار به همراه شیره درخت بالا می‌آید. برای جمع آوری این شیره باید درون تنه‌ی درخت افراد حفره ای ایجاد شود. شیره جمع آوری شده به وسیله گرما و عمل تبخیر، آب اضافه خود را از دست می‌دهد و شربت تغلیظ شده افرا را به جای می‌گذارد.اولین بار بومیان امریکای شمالی بودند که اقدام به جمع آوری شربت افرا کردند. سپس این عمل توسط اروپاییان مهاجر به امریکا و با استفاده از روش‌های جدیدتر گسترش یافت. در دهه 1970 پیشرفت‌های تکنولوژیکی در مراحل تولید شربت افرا بیشتر شد. اهالی استان کبک در کانادا بزرگ‌ترین تولید کننده این محصول و تأمین کننده 4/3 تولید جهانی آن هستند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *