سینه مرغ پر شده با اسفناج غذایی مقوی

سینه مرغ پر شده با اسفناج
سینه مرغ پر شده با اسفناج

معمولا میکس مرغ و سبزیجات غذاهایی خوشمزه از آب در می آیند. امروز قصد داریم میکس مرغ و یک سبزی خوشمزه را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سینه مرغ پر شده با اسفناج را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه سینه مرغ پر شده با اسفناج

  1.  300 گرم برگ اسفناج تازه
  2. 1/2فنجان خامه ترش
  3. پنیر 1/2 فنجان
  4. 4 حبه سیر8 برش بیکن
  5. نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه سینه مرغ پر شده با اسفناج

فر را روی 375 درجه فارنهایت تنظیم کنید.اسفناج را رد ظرفی نشکن بریزید و به مدت 3 دقیقه در ماکروویو قرار دهید.وقتی که اسفناج ها پخت خامه ترش و پنیر و فلفل و سیر را اضافه نمایید.سینه های مرغ را به صروت ورقه های نازک پهن کنید و قاشقی از مخلوط اسفناج را لای سینه مرغ بریزید و مرغ را رول کرده و با خلال دندان مرغ را فیکس کنید و به مدت 35 دقیقه در فر بگذارید تا پخته شود.

 

درباره اسفناج

 

اسفناج درعين حال يك منبع غنی از فلاوونوئید است. فلاوونوئید نوعی آنتی اکسیدان است که خطر بروز چندین نوع سرطان از جمله ریه، روده بزرگ، تخمدان و التهاب را کاهش می‌دهد.به گفته متخصصان تغذيه، مصرف یک وعده اسفناج مي‌تواند تا 40 درصد نياز روزانه آهن بدن را تامین کند. به علاوه کاروتینوئید موجود در آن، خطر بروز سرطان پروستات را کاهش می دهد.

اسفناج همچنين حاوي ويتامين كا است كه برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان ضروري است. میزان بالای پتاسیم و میزان پایین سدیم موجود در این سبزي برای حفظ تعادل فشارخون لازم است چرا كه پتاسیم کاهش دهنده و سدیم افزایش دهنده فشارخون است.در اين مقاله همچنين آمده است كه اسفناج نقش مهمی در تقویت و بازسازی پوست و پیشگیری از بروز چین و چروک‌هاي پوستي دارد. رنگدانه‌هاي موجود در اسفناج از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند.

علاوه بر موارد فوق اسفناج يك منبع غني از ويتامين ب 3 است و بنابراین داروی مهمی برای برطرف كردن بیماری پلاگر محسوب مي‌شود. پلاگر یک نوع بیماری است که به علت کمبود ويتامين ب 3 در بدن به وجود می آید و مهمترين علائم آن شامل ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن هستند.

Check Also

خوراک مرغ و بادام زمینی دلپذیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید برای فصل تابستان در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *