موس شکلات سفید و توت فرنگی شکری

موس شکلات سفید و توت فرنگی
موس شکلات سفید و توت فرنگی

اگر برای شب یلدا هنوز برنامه خاصی ندارید و هنوز دسری برای این شب به یاد ماندنی تدارک ندیده اید ما شما را به تهیه موس شکلات سفید و توت فرنگی شما را دعوت میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این دسر خوشمه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه موس شکلات سفید و توت فرنگی

  1. 10 تا 8 عدد توت فرنگی بزرگ
  2. 1/3 فنجان شکر
  3. 1/4 فنجان آب
  4. 2 قاشق غذاخوری ژلاتین و 1/4 فنجان آب برای حل کردن آن
  5. 300 میلی لیتر کرم خامه ای نرم هم زده
  6. 1/4 فنجان شکلات سفید رنده شده

 

 

طرز تهیه موس شکلات سفید و توت فرنگی

توت فرنگی و شکر را در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا کامل با هم مخلوط شوند.بگذارید تا حدود ده دقیقه نرم شوند.1/2 فنجان شربت توت فرنگی را کنار بگذارید.ژلاتین را حل کنید و روی شربت توت فرنگی بریزید بگذارید تا حدود 20 دقیقه در یخچال تا خنک شود.در یک کاسه بزرگ مخلوط کیک و توت فرنگی و شکلات سفید را با هم مخلوط کنید و داخل یک جام ریخته و روی آن را با ژله و توت فرنگی که درست کرده اید بریزید.روی آن را با توت فرنگی تزیین کنید.

 

 

درباره شکلات

شکلات سفید و تلخ، با دارا بودن حداقل و حداکثر کاکائو به صورت های جداگانه ای مصرف شده و فواید مصرف آن نیز با توجه به مواد اولیه موجود در ابن محصول متفاوت خواهد بود.
اگر بخواهیم به صورت خلاصه به ویژگی های شکلات های سفید و تلخ به صورت جداگانه اشاره نماییم باید بگوییم شکلات سفید به دلیل دارا بودن مقادیر بالای چربی کاکائو، بافت بسیار نرم و انعطاف پذیری داشته و در نتیجه می توان از آن به عنوان تزئین انواع شکلات، روکش کیک و بستنی استفاده بهینه کرد.علاوه بر این، رنگ سفید این نوع شکلات سبب می شود تا بتوان از آن در رنگ آمیزی و استفاده در تزئینات مختلف بهره جست.

اما در مورد شکلات تلخ، باید گفت این شکلات به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجه کاکائو جامد بیشترین خواص مفید را از آن به ارث برده است. این فواید تا اندازه ای است که مشاورین تغذیه مصرف روزانه سی گرم از آن را توصیه کرده اند.دلیل این امر اولا آن است که حس فوق العاده مطبوع مصرف شکلات تلخ، جلوی ولع انسان را برای خوردن مابقی اسنک های پرکالری می گیرد. ثانیا فواید بسیاری از جمله افزایش میزان شادابی، جوان سازی پوست و همچنین، تقویت سیستم قلب و عروق عاید بدن انسان می گردد.
حال که به فواید و خواص این دو نوع اصلی شکلات پی بردیم مناسب است تا با یک برنامه زیری درست، به مصرف این خوراکی های خوشمزه بپردازیم تا نهایت بهره را هم از طعم آنها ببریم.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *