دسر پودینگ شکلات و انار یلدایی

دسر پودینگ شکلات و انار
دسر پودینگ شکلات و انار

اگر هنوز برای تهیه دسر شب یلدای خود تصمیم نگرفته اید امروز میخواهیم طرز تهیه دسر پودینگ شکلات و انار خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه میخواهیم طرز تهیه این دسر را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه دسر پودینگ شکلات و انار

  1. شیر سرد دو لیوان
  2. پودر کاکائو دو قاشق غذاخوری
  3. نشاسته ذرت دو قاشق غذاخوری
  4. پنیر خامه ای 100 گرم
  5. شکر نصف تا سه چهارم لیوان
  6. وانیل نصف قاشق چایخوری
  7. خامه صبحانه صد گرم
  8. کره 10 گرم
  9. دانه ی انار به مقدار کافی

 

طرز تهیه دسر پودینگ شکلات و انار

شیر سرد و نشاسته و شکر و پودر کاکائو را با همدیگر مخلوط کنید.مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و به صورت دائم هم بزنید تا مواد غلیظ شود.زیر قابلمه را خاموش کنید و خامه صبحانه و پنیر خامه ای و کره و وانیل را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید تا کرم یکدستی ساخته شود.کرم را بگذارید تا خنک شود لیوان زیبای جامی شکلی را به دلخواه انتخاب کنبد ابتدا کرم را بریزید و سپس مقداری انار دوباره یک لایه کرم و دوباره انار و همینطور لایه لایه تا داخل جام پر شود.بگذارید در یخچال تا بسته شود.

 

 

درباره انار

برای رفع درد سینه یا سرفه خشک سر انار را سوراخ کرده سپس روغن بادام شیرین داخل آن ریخته و روی آتش بگذارند تا روغن جذب شود آن گاه بخورند بسیار خوب است. انار ترش نیروی جنسی را کاهش می‌دهد.عصارة گل انار و گلاب برای ورم چشم مفید است. بصورت ضماد با احتیاط مصرف شود.گل انار با آب بارهنگ برای زخمهای آلات تناسلی آقایان مفید است. گل انار + عرق بید + عرق بیدمشک + عرق کاسنی + بارهنگ سپس زخم را بشویید.به جای گل ما می‌توانیم از پی سفید داخل انار استفاده کنیم. کسانی که می‌خواهند نوزادی زیبا داشته باشند در دوران حاملگی در فواصل غذا و ظهر و شب انار بخورند.خوردن انار مستی را رفع می‌کند.انار جهت صفرا و تب صفراوی مفید است. قبل از غذا میل شود.بهترین موقع خوردن انار صبح ناشتا با کمی گلپر است.جوشاندة گل انار درمان کنندة پیوره و خون ریزی لثه می باشد.پودر پوست انار برای التیام زخمهای کهنه مفید است.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *