دسر دنت شکلاتی واقعی را در منزل تهیه کنید

دسر دنت شکلاتی واقعی
دسر دنت شکلاتی واقعی

صبحانه با شکلات یکی از خوشمزه ترین صبحانه ها در ذهن کودکان است.در ادامه میخواهیم طرز تهیه دسر دنت شکلاتی واقعی را به شما بانوان گرامی و عزیز آموزش دهیم. شما را با طرز تهیه این صبحانه و دسر مقوی آشنا میکنیم.

مواد لازم برای تهیه دسر دنت شکلاتی واقعی

  1. پودر کاکائو 40 گرم یا 1/3 پیمانه
  2. شیر 1 پیمانه
  3. نشاسته ذرت 3-4 قاشق غذاخوری
  4. وانیل 1 قاشق چایخوری
  5. خامه 120 گرم
  6. شکر 60 گرم

 

طرز تهیه دسر دنت شکلاتی واقعی

در یک کاسه متوسط شکر و وانیل و نشاسته و کاکائو را با همدیگر مخلوط کنید و شیر و خامه سرد شده را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید.تا جایی مخلوط کردن را اضافه کنید تا گلوله ای داخل مخلوط نباشد.مخلوط  را درون یک ظرف که روی حرارت گذاشته اید بریزید و مرتبا هم بزنید.اگر احیانا مواد به صورت گلوله ای در آمد از صافی آن را رد کنید تا صاف شود.وقتی که مواد به غلظت ایده آل رسید آن را از روی گاز برداری و داخل یخچال بگذارید تا سرد شود.

 

 

درباره نشاسته ذرت

در ایران از این ذرت های خشک شده آرد هم تهیه می کنند که مدت هاست تو سوپر مارکت ها دیده میشه. مثلا شرکت “گلها” این آرد رو به صورت بسته های 100 و 200 گرمی می فروشه.برای درست کردن آرد ذرت، این دانه ها ی خشک شده رو آسیاب می کنند. آرد به دست آمده کرم رنگ یا زرد رنگه.یکی از کاربردهای این آرد تو تهیه بعضی غذاهاست و خیلی خیلی خیلی به ندرت در تهیه بعضی کیک ها و نان ها. در غذاها مثلا برای تهیه پیتزا، روی سینی و قبل از پهن کردن خمیر از این آرد می ریزند که تو کیفیت خمیر موثره. و یا تهیه چیپس تُرتیلا و یا برخی نانها استفاده میشه.در بعضی کشورها ذرت هائی به رنگ سفید هست که تو ایران از این ذرت نداریم.برای نشاسته ذرت دونه های خشک شده ذرت را آسیاب نمیکنند. درواقع نشاسته اون ها رو درمیارن. به این صورت که ابتدا یکی دو روز اون ها رو خیس می کنند. بعد از این مدت یک شیره سفید رنگ از وسطشون بیرون میاد. این شیره رو خشک می کنن که بعد از خشک شدن بسیار لطیف میشن. به این محصول “نشاسته ذرت” گفته میشه.اگ

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *