ترشی گلک خوشمزه و خوش عطر

ترشی گلک خوشمزه
ترشی گلک خوشمزه

یکی از خوش عطرترین ترشی هایی که میتوانید برای سر سفره آوردن انتخاب کنید ترشی گلک خوشمزه میباشد که امروز قصد داریم طرز تهیه ترشی گلک خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ترشی گلک خوشمزه

  1. گلک به مقدار لازم
  2. آب و نمک به مقدار لازم

 

طرز تهیه ترشی گلک خوشمزه

در ابتدای کار گلک ها را تمیز بشویید و سر و ته آنها را به صورتی بزنید که به گلک آسیب نرسد.در آب جوشیده ای که سرد شده است قرار دهید و مقداری نمک داخل آن بریزید و به مدت زمان 5 الی 6 روز در یک مکانی بگذارید و در طی این چند روز چندین مرتبه آب نمک آن را عوض نمایید.بعد از این چند روز گلک ها ا از آب نمک خارج کنید و در آب بریزید و یکی دومرتبه دیگر بجوشانید و دوباره صاف کنید در حین اینکار مراقب باشید که گلک ها له نشوند.گلک ها را در یک سبد بریزید تا آب اضافی آن خارج گردد و تلخی گلک ها از بین برود.بگذارید تا گلک ها عاری از آب شوند و سرد شوند و داخل یک شیشه بریزید و روی آن را سرکه و نمک بریزید و در جایی خنک قرار دهید.

 

درباره گلک

جویدن پوست درختجه ان رطوبتهای دماغ را جذب می‌نماید و درد دندان را تسکین می‌دهد واگر پوست یا تخم ان را در سرکه بجوشانند و ان سرکه را مضمضه کنند درد دندان را تسکین می‌دهد و گرفتگی‌های دماغی را باز می‌کند و پاک کننده دماغ است و اگر با داروهای خوشبو مانند سنبل الطیب و اسطوخودوس خورده شود بلغم سینه را تحلیل بده و خارج می‌سازد و مسکن دردهای سینه است. اگر در نمک پرورده شود برای سینه تنگی نافع است و اگر دم کرده ان غرغره شود بلغم را از جهاز تنفسی دفع می‌کند. خوردن دم کرده ان مقوی احشا و آلات داخل شکم و بازکننده گرفتگی‌های کبد و طحال و مسهل خوبی برای اخلاط و مدر مؤثری برای تلخی سودا می‌باشد. درعین حال ضد کرم روده هاست.

Check Also

ترشی فلفل هندی درجه یک

ترشی فلفل هندی یکی از پرطرفدارترین ترشی ها میباشد امروز قصد داریم طرز تهیه این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *