معجون رازیانه با اثر عالی

معجون رازیانه
معجون رازیانه

معجون ها از جمله نوشیدنی هایی هستند که طرفداران زیادی نیز در بین افراد دارد.امروز میخواهیم با معجون رازیانه ای که اثر فوق العاده ای نیز دارد سشما را آشنا کنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این معجون را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه معجون رازیانه

  1. سیب 1 عدد
  2. رازیانه 1 فنجان
  3. هویج متوسط 2 عدد
  4. زنجبیل 1 قاشق غذاخوری
  5. آب سیب 1 فنجان
  6. آبلیمو 1 قاشق مرباخوری
  7. كرفس 1/2 ساقه

 

 

طرز تهیه معجون رازیانه

تخم های رازیانه را خوب بکوبید تا زمانی که به پودر تبدیل گردند.نگذارید دانه ای نکوبیده باقی بماند.تمامی مواد را در میکسر ریخته و بگذارید تا هم بخورد.15 تا 20 دقیقه برای هم خوردن مواد کافی است.چون هویج و کرفس گیاهانی هستند که به آسانی با هم مخلط نمیگردند.این معجون به‌دلیل داشتن گیاه رازیانه می‏تواند نقش یك آبمیوه درمانی برای روزهای قاعدگی بانوان را داشته باشد. فراموش نكنید كه كرفس و رازیانه به‌دلیل دارا بودن ماده «فیتواستروژن» (ماده‌ای شبیه هورمون زنانه) قادر هستند اختلال‌های ناشی از خونریزی و اسپاسم‏های قاعدگی را كاهش دهند.همچنین وجود زنجبیل در این معجون نشاط آور است. این مزیت برای روزهای قاعدگی كه بیشتر خانم‏ها كسل و بی‌حوصله هستند، می ‏تواند نقش بسزایی داشته باشد.

 

درباره رازیانه

رازیانه خواص هورمونی دارد و برای بیش از 90 درصد از خانم‌ها تجویز می‌شود. به این شکل که در ترکیب آن، استروژن (هورمون زنانه) بالایی یافت می‌شود. به همین دلیل باعث افزایش شیر شده و بهترین درمان برای قطع قاعدگی است. رازیانه ضد چاقی است، التهاب‌های واژن و علائم یائسگی مثل گرگرفتگی را برطرف می‌کند. علاوه بر این اگر با گل‌گاوزبان صرف شود، قاعده‌آور است، یعنی قطع قاعدگی را متوقف می‌کند.

رازیانه دارای خواص ضد پیری استرازیانه خواص فوق العاده ای برای پوست دارد. تمام اجزای این گیاه، اعم از دانه، ساقه و برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می شوند.بسیاری از کشورهای از این گیاه معطر در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی طبیعی استفاده می کنند.

Check Also

ذرت پفکی کاراملی مخصوص کودکان

اگر دوست دارید یک تنقلات سالم و خوشمزه برای فرزندان خود در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *