آبگوشت قنبید قمی فوق العاده

آبگوشت قنبید قمی
آبگوشت قنبید قمی

آبگوشت ها یکی از خوشمزه ترین غذاهایی هستند که میتوانید در منزل تهیه نمایید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آبگوشت قنبید قمی را به شما بانوان با سلیقه آموزش داده ایم.با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه آبگوشت قنبید قمی

  1. گوشت گوسفند 650 گرم
  2. کلم قمری دو عدد
  3. پیاز خرد کرده یک عدد
  4. نخود و لوبیا سفید 150 گرم
  5. سیب زمینی متوسط، نصف کرده 2 عدد
  6. زردچوبه یک قاشق چایخوری

 

طرز تهیه آبگوشت قنبید قمی

برای تهیه این غذای خوشمز در ابتدا کامل شبیه آبگوشت معمولی غذا را تهیه نمایید و در یک ساعت پایانی پخت این غذا کلم و سیب زمینی و گوجه فرنگی ر به مواد اضافه نمایید.

 

درباره کلم قمری

کلم سنگ با تقويت سيستم دفاعي بدن، عملکرد قلب و مويرگ ها را بهبود مي بخشد و از گرفتگي رگ ها جلوگيري مي کند و علائم آسم را کاهش مي دهد.يکي از ويژگي هاي مهم اين گياه کاهش خطر بروز انواع مختلف سرطان از جمله ريه، روده بزرگ، پروستات و سينه است.رژيم غذايي سرشار از آن مانع سکته و آب مرواريد مي شود و خطر بروز بيماري ام اس، فشار خون بالا و ديابت را نيز کاهش مي دهد.

در هر نوع کلم، نوعي ريزمغذي به هنگام جويده و يا خرد شدن آزاد مي شود. اين ماده کبد را تحريک مي کند تا آنزيم هاي موجود در موادشيميايي سرطان زا سم زدايي شود. خوردن ۳ يا ۵ بار کلم سنگ يا هر نوع کلم در هفته، خطر ابتلا به سرطان را ۶۰ درصد کاهش مي دهد. ويتامين C موجود در آن براي توليد کلاژن مفيد براي پوست، بافت هاي پيوندي، تاندون، غضروف و تقويت سيستم دفاعي بدن لازم است. فوليک اسيد موجود در آن از بيماري هاي متعدد مادرزادی پيشگيری می کند. فرد را در برابر بيماري هاي التهابي مانند آرتروز محافظت مي کند.

Check Also

آبگوشت بامیه

آبگوشت بامیه ، آبگوشتی که یکی دیگر از هنرهای ایرانی ها می باشد البته خارجی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *