کباب لقمه زعفرانی خوش طعم

کباب لقمه زعفرانی
کباب لقمه زعفرانی

کباب ها یکی از پرطرفدارترین غذاهای سنتی در بین ایرانیان بوده و است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کباب لقمه زعفرانی را به شما عزیزان آموزش میدهیم. این غذا و تهیه آن را به شما توصیه میکنیم.

مواد لازم برای تهیه کباب لقمه زعفرانی

  1. ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
  2. 3الی ۴ عدد گوجه فرنگی متوسط
  3. 1عدد پیاز
  4. 1قاشق غذاخوری سماق
  5. 2قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
  6. 1قاشق مربا خوری سرخالی پودر گلپر در صورت تمایل
  7. 3گرم کره
  8. نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه کباب لقمه زعفرانی

در ابتدای کار ÷یاز را با یک رنده ریز مینمایید و آب آن را کامل میگیریم .گوشت چرخ کرده را که کمی چرب است را به پیاز اضافه نموده و نمک و پودر گلپر و فلفل را نیز به مواد اضافه مینماییم.مواد را با دقت و حوصله ورز میدهیم.برای مدت زمان سی دقیقه کباب را که ورز داده اید در یخچال قرار دهیددانه دانه کباب ها را شکل میدهیم تا منسجم شونددرون یک ماهیتابه آنها را میچینیم.کباب ها را روی حرارت ملایم قرار داده و درب ماهیتابه را نیز میبندیم.بعد از حدود 5 دقیقه کباب ما آب می اندازد.روی سطح کباب را سماق گاشیده و درب ماهیتابه را میگذاریم.در ده دقیقه آخر پخت کباب ها زعفران را روی کباب ها میریزیم و درب ماهیتابه را نیز میگذاریم.

درباره زعفران

عفران که ادویه طلایی هم نامیده می شود دارای طعم، رنگ، عطر خوبی بوده و بیش از 150 ترکیب آنتی اکسیدانی از جمله کاروتنوئیدها، سافرانال، کروکین، کروکتین، پیکرکروکین، فوکوس و کروک دارد.همچنین زعفران غنی از ویتامین A، اسید فولیک، مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلنیوم، روی، منیزیم، ریبوفلاوین و تیامین می باشد.

طبع زعفران گرم و خشک است و بیشتر به صورت پودر زعفران برای تهیه ی سوپ ها و نوشیدنی های گرم استفاده می شود. گل زعفران معمولا در پاییز رشد می کند و در اندازه های 25 تا 30 میلی متر یافت می شود.امروزه زعفران در ایران، اسپانیا، مدیترانه شرقی و آسیای جنوب شرقی کشت می شود و ایران اولین تولید کننده زعفران در جهان می باشد.

Check Also

خرید محصولات خزدار و پولکی(کوسن ،شال مبل،پادری،فرشینه)

یکی از زیباترین دکور هایی که در هر خانه خوش سلیقه ای پیدا میشه دکور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *