گراتن بامیه دلچسب و لذیذ

گراتن بامیه دلچسب
گراتن بامیه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراک هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید گراتن ها هستند .در ادامه مطلب زیر طرز تهیه گراتن بامیه دلچسب را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای گراتن بامیه دلچسب

  1. بامیه تازه و ریز یك كیلوگرم
  2. پیاز متوسط یك عدد
  3. گوجه فرنگی 5 تا 6 عدد
  4. سیر یک بوته
  5. گوشت مغز ران گوساله 500 گرم
  6. رب دو قاشق غذاخوری
  7. سس سالسا دو قاشق غذاخوری
  8. نمک و فلفل به میزان لازم
  9. روغن برای سرخ كردن به میزان لازم
  10. زردچوبه دو قاشق چایخوری
  11. سس بشامل یک واحد طبق دستور ذكر شده
  12. پنیر پیتزای رنده شده (ایتالیایی) به میزان لازم

 

روش تهیه گراتن بامیه دلچسب

در ابتدای کار گوشت ها را خرد نمایید و با کمی روغن سرخ نمایید.دو یا سه حبه سیر را پوست بکنید و کناری بگذارید و باقیمانده سیر را به شکل یک بوته همراه یکی از پیازها که پوست کنده اید و خرد کرده اید کنار گوشت بریزید و با مقداری زردچوبه و دو لیوان آب بگذارید تا پخته شود.بامیه ها را تمیز نمایید و بالای آن را کمی بریده و با مقدار کمی روغن در یک قابلمه تفلون تفت دهید سه دقیقه که گذشت پیازها را خلالی کنید و با هم تفت دهید .گوجه ها را رنده کنید و به پیازها ی نرم شده بیفزایید.رب و زردچوبه را نیز به آنها بیفزایید.حدود یك لیوان آب روی مواد می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم بجوشند و كاملا بپزند و آب مواد تمام شود.

وقتی دوباره موادتان به روغن افتاد آن را با سس سالسا كمی تفت دهید.نمك و فلفل آن را تنظیم كرده و كناری قرار دهید.حالا گوشتی را که پخته شده را یا به صورت ریش ریش یا تكه ای داخل بامیه بریزید و مخلوط کنید.یک ظرف پیركس یا سرامیكی را كه قابلیت در فر گذاشتن داشته باشد انتخاب کنید. كف آن دو، سه قاشق روغن زیتون یا روغن مایع می‌ریزیم و كمی سس بشامل كف آن پخش کنید. حالا نیمی از خوراك را روی آن پهن کنید با سس بشامل روی مواد بامیه را بپوشانید و روی آن پنیر بپاشید و با باقیمانده مواد یک بار دیگر این كار را تكرار کنید.گراتن را حدود یک ساعت در پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 170 درجه سانتیگراد گرم كرده اید قرار داده و بپزید.

Check Also

گراتن قارچ یک غذای بی نظیر

امروز قصد داریم طرز تهیهدیک غذای با کلاس و بی نظیر را به شما آموزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *