کنسرو ذرت شیرین عالی

کنسرو ذرت شیرین
کنسرو ذرت شیرین

یکی از پرکاربرد ترین کنسروهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کنسرو ذرت شیرین است.این کنسرو در همه نوع غذایی استفاده میود. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این کنسرو را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه کنسرو ذرت شیرین

  1. شیر بلال
  2. شکر

 

طرز تهیه کنسرو ذرت شیرین

در ابتدا شیر بلال هایی را که خریده اید دانه کنید.دانه ها را خوب شسته و داخل یک قابلمه بریزید و روی آن را آب ریخته و بگذارید تا پخته شود.زیر گاز را کم کنید و بگذارید تا کم کم پخته شود.داخل آب را نمک نریزید چون باعث میشود که بلال ها سفت گردد.شکر باعث میشود که ذرت نرم گردد.به ازای هر 2 کیلو شیربلال 3 قاشق غذاخوری نمک بریزید.ذرت هایی را که خوب پخته اید زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا سرد شود.ذرت ها رو داخل شیشه بریزید و روی آنها را از آب خود ذرت ها , پر کنید و در شیشه رو محکم می بندید. در شیشه ها حتما باید فلزی باشن.

شیشه ها را داخل یک قابلمه که تا نصف شیشه ها آب است بگذارید و زیر حرارت را روشن کنید تا به مدت نیم ساعت جوش بخورد.در قابلمه را بگذارید.بعد از نیم ساعت که جوشید , از قابلمه خارج نمایید و به صورت وارونه بگذارید تا سرد شده و بعد بگذارید داخل یخچال.  وقتی به صورت وارونه بذاریم , اگه در شیشه ای رو خوب نبسته باشیم , آب می ریزه بیرون و وقتی آب ریخت , باید اونو خیلی زود مصرف کنین چون دیگه کنسرو نشده. این شیشه ها دقیقا مث کنسرو می ماند یعنی زمانی که در کنسرو راباز کنید مدت زمان نگهداری آن خیلی کم میشود. پس یا از شیشه های کوچیک استفاده کنید.تا زمانی که آنها را مصرف میکنید زود خراب نگردند.تهیه این کنسرو را در منزل به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم.

Check Also

رول گوشت و انبه دلچسب

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید رول ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *