کنسرو قارچ بی نظیر و عالی

کنسرو قارچ بی نظیر
کنسرو قارچ بی نظیر

اگر میخواهید قارچ را به مدت طولانی در منل نگه دارید میتوانید آنها را به صورت کنسرو دربیاورید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کنسرو قارچ بی نظیر را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کنسرو قارچ بی نظیر

  1. قارچ
  2. سرکه
  3. آب
  4. بطری شیشه ای تمیز

 

 

طرز تهیه کنسرو قارچ بی نظیر

برای تهیه این قارچ در ابتدا قارچ ها را تمیز بشویید و اکر دوست دارید خرد کنید آب را بگذارید به جوش آید و یک قاشق غذاخوری سرکه را داخل آب بریزید تا رنگ قارچ هایتان تغییر نکندقارچ ها را داخل آب جوش آمده ریخته و بگذارید تا 10 تا 7 دقیقه جوش خورده و زیر آن را خاموش نمایید. قارچ های جوش خورده را داخل آبکش بریزید و کمی از آب قارچ ها را کنار بگذارید تا بتوانید قارچ ها را داخل شیشه بریزید و به مدت دو الی سه هفته نگه داری نمایید.

 

 

 

درباره قارچ

قارچ سرشار از بتاگلوکان و اسید لینولئیک کُنژوگه (Conjugated Linoleic Acid) است. این مواد خاصیت ضدسرطانی دارند و برای پیشگیری از سرطان سینه و پروستات خیلی مفید هستند.‌ به علاوه اسید لینولئیک آثار مضر استروژن اضافی در بدن را هم متوقف می‌کند. مقدار زیاد و اضافی استروژن بعد از یائسگی مهم‌ترین دلیل سرطان سینه در خانم‌هاست. از طرف دیگر بتاگلوکان از رشد سلول‌های سرطان پروستات جلوگیری می‌کند و تحقیقات زیادی خواص ضدتومور قارچ را اثبات کرده‌اند.

یکی دیگر از خواص قارچ مبارزه با دیابت است. قارچ یک رژیم غذایی کم‌انرژی عالی برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می‌شود.‌ این گیاه چربی و کلسترول ندارد، سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آب است و کربوهیدرات کمی هم دارد. به علاوه قارچ مقدار زیادی انسولین و آنزیم‌های طبیعی دارد که به شکستن قند و نشاسته‌ی موجود در غذا کمک می‌کنند. ‌قارچ ترکیبات پیچیده‌ی دیگری هم دارد که عملکرد کبد، لوزالمعده و غده‌های درون‌ریز دیگر را هم بهتر می‌کنند و به علاوه باعث تقویت تشکیل انسولین و تنظیم سطح آن در بدن می‌شوند. افراد مبتلا به دیابت معمولا با مشکلات عفونی مواجه هستند مخصوصا در ناحیه‌ی اندام‌های حرکتی. این عفونت‌ها برای مدت طولانی فرد را آزار می‌دهند. آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی موجود در قارچ به درمان این عفونت‌ها و دردها کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *