اسموتی موز و قهوه بی نظیر

اسموتی موز و قهوه
اسموتی موز و قهوه

یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید اسموتی هاست. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه اسموتی موز و قهوه را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه اسموتی موز و قهوه

  1. قالب های قهوه یخ زده
  2. یک لیوان شیر سرد
  3. یک عدد موز بزرگ
  4. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  5. یک قاشق غذاخوری عسل
  6. یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو

 

 

طرز تهیه اسموتی موز و قهوه

یک لیوان قهوه ای را که یخ زده است را داخل قالب یخ بریزید و دو ساعت بگذارید در فریزر تا یخ بزند.میتوانید از قهوه فوری نیز استفاده نمایید.حالا مواد را با هم دیگر مخلوط کنید و هم بزنید تا یکنواخت شوند و کف روی اسموتی تشکیل گردد.این نوشیدنی بسیار عالی است و خوردن آن را به شما پیشنهاد میکنیم.

درباره قهوه

قهوه باعث می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و هشیاری شما را بالا می‌برد. این خاصیت به خاطر وجود یک ماده‌ی محرک در قهوه به نام کافئین است که در واقع، رایج‌ترین ماده‌ی روان‌گردان در دنیا است.به عبارت ساده، پس از نوشیدن قهوه، کافئین جذب جریان خون می‌شود. این ماده پس از عبور از ایست بازرسی مغز، به سیستم اعصاب مرکزی می‌رسد. کافئین پس از ورود به سیستم اعصاب مرکزی، به سراغ آدنوزین (عامل احساس خستگی و خواب‌آلودگی) می‌رود و مانع فعالیت آن می‌شود. کافئین سبب افزایش تولید نوراپی‌نفرین و دوپامین می‌شود.

نوراپی‌نفرین برای حفظ دقت، کنترل احساسات، یادگیری و ادراک ضروری است و دوپامین عامل توانایی، انرژی و لذت است.آزمایش‌های کنترل‌ شده‌ی بسیار روی انسان‌ها، نشان می‌دهد قهوه، جنبه‌های مختلفی از عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، برای نمونه: حافظه، خلق و خو، هشیاری، انرژی، زمان واکنش و عملکرد شناختی.کافئین مانع فعالیت یک پیام‌رسان عصبی بازدارنده در مغز می‌شود و این امر یک اثر تحریک‌کننده به جا می‌گذارد و آن بهبود بخشیدن انرژی، خلق و خو و جنبه‌های مختلفی از عملکرد مغز است.

Check Also

اسموتی سبزیجات نوشیدنی پرخواص

فکر کنم تا به حال اسموتی های زیادی را میل کرده باشید ولی تا به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *