نان موز و نوتلا مخصوص صبحانه

نان موز و نوتلا مخصوص
نان موز و نوتلا مخصوص

اگرفرزند دلبند شما به خوردن صبحانه علاقه ای نشان نمیدهد و  غذایی نمیخورد میتوانید یک صبحانه عالی که در ادامه به شما آموزش میدهیم را برای فرزند دلبندتان تهیه کنید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه نان موز و نوتلا مخصوص را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه نان موز و نوتلا مخصوص

  1. موز رسيده بزرگ: سه عدد
  2. نوتلا: نصف پيمانه
  3. آرد: دو و نيم پيمانه
  4. جوش شـيرين: يك قاشق چايخوري
  5. نمك: يك قاشق چايخوري
  6. روغن مايع: 2/3 پيمانه
  7. شكر قهوه اي: نصف پيمانه
  8. شكر سفيد: نصف پيمانه
  9. تخم مرغ بزرگ به دماي محيط رسيده: دو عدد
  10. اسانس وانيل: يك قاشق چايخوري

 

 

مواد لازم برای تهیه نان موز و نوتلا مخصوص

فررا با حرارت 180 درجه‌ سانتي‌گراد تنظیم کنید. شبكه سيمي فر را روي طبقه وسط قرار داده و روي آن يك ورق فويل آلومينيومي بگذارید. موزها را با پوست روي فويل قرار داده و به مدت 15 تا 20 دقيقه موزها را در فر گذاشته تا وقتي كه پوست موزها كاملا سياه شود، سپس آنها را از فر در آورده و اجازه داده تا سرد شوند. پوست موزها را بگیرید و در آبكش بگذارید تا آب اضافي آن خارج شود، سپس آنها را با چنگال له نموده و كنار بگذارید نوتلا را در كيسه يك بار مصرف ريخته، سر كيسه را حدود يك سانتي‌متر قيچي نموده و آن را نيز كنار بگذارید. براي تهيه مايه نان، آرد، جوش شيرين و نمك را با هم الك کنید. در ظرف ديگري روغن، شكرها، تخم‌مرغ‌ها و وانيل را با يكديگر كاملا مخلوط کنید.

مخلوط آرد را به مايه اضافه نموده و با ليسك فقط مواد را مخلوط کنید، البته مواد را زياد هم نزنید، چون بافت نان سفت مي‌شود. از اين مواد را در قالب لوف كه از قبل چرب و آردپاشي كرده‌ اید، بریزید و با پشت قاشق چرب به اطراف قالب نيز مواد را هدایت کنید.. (مايه اين نان سفت است). نصف نوتلا و موز را به صورت زيكزاك روي مواد ريخته و دوباره ديگر از مواد نان را روي نوتلا پخش نمایید. باقي‌مانده نوتلا و موز را دوباره به صورت زيكزاك روي مواد بریزید، سپس آخر مايه كيك را ريخته و به همه جاي قالب پخش کنید. قالب را به مدت 60 الي 65 دقيقه در فر قرار داده تا نان بپزد.براي اطمینان از پخت نان، حتما چند جاي نان را با خلال چوبي تست مي‌كنيم، چون ممكن است قسمتي از موز يا نوتلا را تست كرده باشيم كه تستر تميز بيرون نخواهد آمد. پس از پخت اجازه مي‌دهيم تا نان به مدت 15 دقيقه در قالب سرد شود، سپس آن را به پنجره ســيمي انتقال داده و مي‌گذاريم حداقل نيم ساعت سرد شود و سپس سرو مي‌كنيم.

Check Also

نان تخمه ای مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *