چیپس هویج خانگی خوشمزه

چیپس هویج خانگی
چیپس هویج خانگی

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید در منزل برای فرزندان خود تهیه کنید چیپس ها هستند امروز میخواهمی طرزتهیه چیپس هویج خانگی را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم.امیدوارم از تهیه این غذا لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه چیپس هویج خانگی

  1. ۲ عدد هویج بزرگ یا ۳ عدد هویج متوسط
  2. 1/2قاشق چایخوری روغن زیتون (یا روغن نارگیل آب شده)
  3. 1/8قاشق چایخوری نمک دریا

 

 

روش تهیه چیپس هویج خانگی

فر را روی 350 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.هویج ها را تمیزبشویید و با یک دستگاه برش هویج ها را به صورت موربی شکل برش های نازک بزنید.تکه های هویج را در یک کاسه بریزید و روی ان را روغن زیتون و نمک یزنید.هویج ها را داخل یک سینی که با کتاغذ مخصوص فر پوشانده اید بچینید و به مدت زمان 15 الی 20 دقیقه تا زمانی که هویج ها ترد و خشک شوند بگذارید تا بمانند.

درباره هویج

هویج علاوه بر طعم و عطر عالی که داره دارای مقادیر بالایی از بتاکاروتن و دیگر ترکیبات تاثیر گذار در سلامت مثل ویتامین A و سرشار از مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست. هویج مزایای درمانی مختلفی داره. بویژه برای اندام هایی از بدن مثل چشم، دستگاه گوارش، دندان و پوست بسیار مفید هست. همچنین دارای مقادیری از کلسیم هست که برای رشد استخوان کودکان و تقویت استخوان در خانوم ها مهم و حیاتیه.این سبزی عالی ابتدا به عنوان دارو برای درمان برخی بیماری ها رواج زیادی پیدا کرد و بعد به مصرف روزانه تبدیل شد. هر دو شکل خام و پخته ی این سبزی خاصیت های زیادی داره و توصیه های زیادی در مورد مصرفش شده.این ماده غذایی قدرتمند برای استفاده در یک رژیم لاغری هم فوق العاده اس. توصیه میکنم اگر رژیم دارید همیشه مقداری از این سبزی پر خاصیت رو به صورت پخته در کنار بشقابتون بذارید. هم زیبایی خوبی به رنگ و تزیین غذاتون میده و هم بسیار مفید و صد البته کم کالری هست.

 

Check Also

طرز تهیه دویماج آذربایجانی

امروز در سایت آموزش آشپزی فست فود قصد داریم تا به شما یک غذای آذربایجانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *