پیتزای زبان فوق العاده و ویژه

پیتزای زبان فوق العاده
پیتزای زبان فوق العاده

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید پیتزاست که مخصوصا بچه ها خیلی به آن علاقه دارند.امروز میخواهیم طرز تهیه پیتزای زبان فوق العاده را به شما بانوان با سلیقه آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزای زبان فوق العاده

  1. خمیر پیتزا
  2. زبان پخته
  3. پیاز
  4. زیتون
  5. پنیر پیتزا
  6. نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم

 

 

 

مواد لازم برای تهیه سس پیتزا به ازای یک عدد پیتزا

  1. سس قرمز ۲ قاشق غذاخوری
  2. کره ۲۰ گرم
  3. زیره سیاه ۱/۲ قاشق مرباخوری
  4. پودر فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری
  5. نمک به مقدار لازم

 

طرز تهیه پیتزای زبان فوق العاده

برای تهیه این پیتزای فوق العاده در ابتدا زبان را بپزید و سپس آن را در ماهیتابه ریخته و نمک و فلفل بزنید تا مزه دار گردد.زبان را ریش ریش کنید بهتر مزه میگیرد .داخل ظرف پخت پیتزا را چرب نمایید و آرد بپاشید تا نان پیتزا به ظرف نچسبد خمیر پیتزا را داخل ظرف پهن نمایید و بگذارید به مدت نیم ساعت استراحت کند.سس پیتزا را نیز درست نمایید کره و فلفل قرمز و نمک و زیره را با یکدیگر تفت دهید .سس گوجه فرنگی را به کره اضافه کنید و با ز کمی آنها را تفت دهید سس پیتزای شما آماده است.بعد از گذشت نیم ساعت خمیر را به سس آغشته می کنیم.حالا تکه های زبان را روی خمیر پخش می کنیم. اینکه پیتزاتان پر گوشت یا کم گوشت باشد کاملا سلیقه ای است،

بعد زیتون ها و پیازهایی را هم که حلقه ای بریدیم را روی سطح خمیر پخش می کنیم.در نهایت سطح خمیر را کاملا با پنیر می پوشانیم و باز هم کمی پیاز و زیتون را روی پنیر پخش می کنیم و ظرف پیتزا را برای مدت نیم ساعت الی سه ربع داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه گرم شده می گذاریم تا هم نان پیتزامان بپزد و هم پنیر روی آن آب شود. بهتر است حواستان به نان باشد تا یک موقع نان نسوزد و خشک نشود. ۵ دقیقه نهایی هم گریل را روشن کنید تا روی پیتزا برشته شود.

 

 

Check Also

پیتزا با گوشت و بادمجان با طعم جالب

پیتزا از جمله فست فودهایی است که همه دوست دارند. امروز میخواهیم طرز تهیه پیتزا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *