دسر ژله آجیلی برای سحر

دسر ژله آجیلی
دسر ژله آجیلی

دسر ها انواع گوناگونی دارند و دسر هایی که با ژله تهیه میشوند از مدل ها و انواع مختلفی تشکیل شده اند.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه دسر ژله آجیلی برای سحر را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر ژله آجیلی

  1. فندق
  2. بادام
  3. پسته
  4. گردو
  5. ژله آلوئه ورا

 

طرز تهیه دسر ژله آجیلی

ژله آجیلی را طبق دستور روی ژاکت آن تهیه نمایید.مقداری از ژله را بریزیدو در یخچال بگذارید تا بسته شود و سپس آجیل ها را بریزید و به میل و علاقه خود بچینید و بسته بعدی ژله را روی آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا بسته شود.میتوانی ژله اول را آلوئه ورایی و بعدی را از نوع و طعم دیگری انتخاب کنید و این بسته به سلیقه شماست.

درباره آجیل

مصرف آجيل به عنوان بخشي از يك رژيم غذايي سالم و متعادل، براي حفظ سلامت قلب بسيار مفيد میباشد. در حقيقت مصرف گردو، بادام و ساير مغزها باعث كم کردن كلسترول خون ميگردد و از آنجا كه شرايط نگهداري و حمل اين مواد به محل كار يا مدرسه نيز بسيار راحت است، مي‌توان به عنوان ميان‌وعده‌اي مغذي نيز از آنها استفاده كرد.مطالعات در اين زمينه نشان مي‌دهد. در افرادي كه از آجيل به عنوان يك رژيم غذايي براي سلامت قلب استفاده مي‌كنند، ميزان كلسترول مضر خون كاهش مي‌يابد. خوب است بدانيد بالا بودن ميزان اين نوع كلسترول در خون از دلايل اصلي بيماري‌هاي قلبي است.

همچنين با مصرف مناسب اين مغزها مي‌توان از ايجاد لخته‌هاي خوني جلوگيري و از بروز حمله‌هاي قلبي نيز پيشگيري كرد.همه انواع آجيل، ميزان زيادي فيبر دارند كه باعث كاهش ميزان كلسترول مي‌شود. همچنين موجب حس سيري در فرد شده و باعث مي‌شود كه كمتر غذا بخورد. مصرف فيبر در پيشگيري از ديابت نيز موثر است.البته محققان هنوز به اين مطلب اطمينان ندارند ولي فكر مي‌كنند كه ويتامين E مي‌تواند رشد و افزايش پلاك در شريان‌ها را كه موجب باريك شدن آنها و در نتيجه درد قفسه سينه و حمله‌هاي قلبي مي‌شود را كنترل و متوقف كند.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *