برنج اسپانیایی با میگو اسپایسی

برنج اسپانیایی با میگو
برنج اسپانیایی با میگو

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید برای اهل خانه تهیه کنید برنج اسپانیایی با میگو اسپایسی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.این غذا بسیار خوشمزه میباشد.

مواد لازم برای تهیه برنج اسپانیایی با مبگو

  1. دو پیمانه برنج قهوه‌ای
  2. دو و یک دوم پیمانه آب
  3. یک چهارم پیمانه روغن زیتون
  4. یک پاکت آناتو
  5. یک دوم پیمانه کلم خرد شده
  6. 226گرم میگو
  7. یک دوم قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
  8. یک دوم قاشق چایخوری پاپریکا

 

 

طرز تهیه برنج اسپانیایی با میگو اسپایسی

در ابتدات میگو را خوب تمیز کنید و با مقدار کمی آب آنها را بجوشانید.آب را با کمی روغن جوشانده و بعد از به وش آمدن آب برنج را به آن اضافه نمایید.وقتی که اب برنج تمام شد و آب جذب برنج گردید آن را به یک رف انتقال دهید.5 دقیقه برنج رات به حرارت متوسط پخته و آناتو و کلم را به آن اضافه نمایید و خوب مخلوط کنید.در زمانی که برنج در حال پخته شدن است میگو ها را با فلفل و پاپریکا و اندکی روغن در یک ظرف جدا بپزید.بعد از اینکه میگوها پخته شد میگو و برنج را با همدیگر ترکیب نمایید.

برنج اسپانیایی با میگو
برنج اسپانیایی با میگو

درباره پاپریکا

از گیاه پاپریکا می توانید در تهیه سالاد و انواع غذاها استفاده کنید این گیاه مفید دارای کلروفیل، ویتامین p و ویتامین k می باشد که ویتامین k یکی از بهترین داروها برای رفع خونریزی و انعقاد است.پاپریکا تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد. از سبزی پاپریکا به شکل خام در تهیه سالاد نیز استفاده می شود.این ادویه عطر و طعم خیلی خاصی دارد .

به هیچ عنوان تندی ندارد و می توانید به میزان زیادی از آن در غذاها استفاده کنید که باعث قرمز شدن رنگ غذاها هم می شود.پاپریکا یا فلفل دلمه ای منبع خوبی از ویتامین C و بیوفلاونیدن (یکی از انواع آنتی اکسیدان که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و از سرطان و بیماریهای قلبی پیشگیری میکند) میباشد. فلفل دلمه ای قرمز (پاپریکا) سه برابر نیاز روزانه بدن حاوی ویتامین C میباشند. مصرف مرتب فلفل دلمه‌ای در رژيم غذايی، شدت و طول دوران سرماخوردگی را كاهش می دهد.

 

Check Also

پلوی پیازچه و مرغ بی نظیر

همه خانم های خانه دار به پختن پلو علاقه ویژه ای نشان میدهند.امروز میخواهیم طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *