چکدرمه غذای محلی گلستانی

چکدرمه غذای محلی
چکدرمه غذای محلی

امروز قصد داریم در سایت آشپزی پر طرفدار فست فود طرز تهیه یک غذای ترکمن را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه چکدرمه غذای محلی گلستانی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه چکدرمه غذای محلی

  1. برنج پنج پیمانه
  2. گوشت قرمز ۵۰۰ گرم
  3. آب چهار پیمانه
  4. پیاز یک عدد متوسط
  5. رب گوجه فرنگی دو تا سه قاشق غذاخوری
  6. روغن به مقدار لازم
  7. نمک و زرد چوبه به مقدار لازم
  8. فلفل و ادویه پلویی به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه چکدرمه غذای محلی

پیاز ها را به صورت نگینی خرد نمایید و درون یک قابلمه بریزید تا تفت بخورد و رنگ طلایی به خود بگیرد.گوشت تکه شده را به پیاز اافه نموده و به آن زردچوبه و ادویه زده و قبل از اینکه رنگ قرنز گوشت از بین برود آب را به آن اضافه کنید چون اگر خون گوشت در حین تفت دادن از بین برود دیرژز میشود.رب گوجه فرنگی را نیز به صورت جدا تفت دهید و به گوشت اضافه نمایید. درب قابلمه را بگذارید تا گوشت با رب و آب بپزد. بعد از پخته شدن گوشت‌ها دقت داشته باشید که مقداری آب باید روی گوشت‌ها باقی مانده باشد و پس از اضافه کردن برنج شسته شده به آن قابلمه حاوی گوشت به اندازه یک بند انگشت آب روی برنج قرار گیرد. اگر آب کم بود مقداری آب جوش اضافه کنید.

پس از ریختن برنج در آب، با حرارت متوسط و در نیمه باز اجازه دهید آب به جوش آید، سپس در قابلمه را باز بگذارید تا برنج‌ بپزد. زمانی که آب کاملا تبخیر شد دم‌کنی بگذارید و حرارت را کم کنید تا دم بکشد.پس از نیم ساعت برنج دم کشیده و چکدرمه ترکمنی لذیذ شما آماده است. ماست محلی، سالاد گوجه و خیار، سیر خام یا سیر ترشی در کنار این غذا لذت خوردن آن را دو چندان می کنند.

چکدرمه غذای محلی
چکدرمه غذای محلی

Check Also

پلوی پیازچه و مرغ بی نظیر

همه خانم های خانه دار به پختن پلو علاقه ویژه ای نشان میدهند.امروز میخواهیم طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *