حلوای هویج ارومیه مجلسی

حلوای هویج ارومیه
حلوای هویج ارومیه

یکی از مقوی ترین و سالم ترین حلواهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید حلوای هویج ارومیه مجلسی است که طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیرطرز تهیه آن را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه حلوای هویج ارومیه

  1. هویج رنده شده 300 گرم
  2. شکر 2/3 پیمونه
  3. هل 1/2 قاشق چای خوری
  4. شیره انگور 1/2 پیمانه
  5. گردو 60 گرم
  6. گلاب 1/5 قاشق سوپخوری

 

 

طرز تهیه حلوای هویج ارومیه

شکر را با هویج مخلوط نمایید و بگذارید تا به مدت یک ساعت بماند تا آب بیندازد.روی حرارت قرار داده تا به جوش اید و حرارت را کم کرده و بعد روی حرارت میذاریم حرارتو زیاد میکنیم تا جوش بیاد بعد حرارت رو کم میکنیم و در ظرف رو کذاشته تا نیم ساعت الی 45 دقبقه تا هویجها کاملا بپزه و آبش کاملا خشک بشه.در ظرفی دیگه گردو را روی حرارت گذاشته یه تفت کوچکی میدیم تا بوی خامی اون گرفته بشه و عطرش بلند بشه.حالا شیره را به مخلوط هویج و شکر که آبش کاملا جمع شده اضافه کرده روی حرارت متوسط قرار داده تا جایی که از شیره انگور فقط به اندازه یک قاشق سوپخوری مونده باشه.دقت کنید اگه مقدار بیشتری شیره انگور ته ظرف بمونه مثل مربا میشه و اگه کمتر بعد از خنک شدن خیلی سفت میشه.بعدش پودر هل و گلاب گردو را اضافه کرده یک دقیقه روی حرارت متوسط خوب هم میزنیم و حرارت را خاموش کرده و تو ظرف مورد نظر بریزید.

حلوای هویج ارومیه
حلوای هویج ارومیه

 

درباره هویج

هویج منبع غنی بتاکاروتن میباشد . بتا کاروتن مسئول رنگ نارنجی هویج است . هرچه بتا کاروتن زیادتر باشد ، هویج نارنجی تر میشود . بتا کاروتن پیش ساز ویتامین آ است ، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین آ میشود .ویتامین آ برای تقویت سیستم ایمنی ، محافظت از پوست ، ریه ، لوله گوارشی و همچنین در رشد سلول ها و تولید مثل حائز اهمیت است .بتا کاروتن ، یک آنتی اکسیدان است و بیماری های ناشی از پیری را کاهش میدهد .از منابع دیگر ویتامین آ میتوان به : جگر ، روغن جگر ماهی ، شیر و لبنیات ، کره و تخم مرغ اشاره کرد .هویج به جز بتا کاروتن دارای فیتوکمیکال نیز است . این ماده به همراه فیبر محلول و دیگر مواد مغذی موجود در هویج فواید زیادی را به ما ارزانی میدارد .

Check Also

اسپرینگ رول حلوا مخصوص افطار

امروز قصد داریم طرز تهیه یک غذای خوشمزه برای افطار را به شما آموزش دهیم.در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *