آش ماش بی نظیر برای ماه رمضان

آش ماش بی نظیر
آش ماش بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین آش هایی را که میتوانید رد منزل برای ماه مبارک رمضان تهیه کنید آش ماش است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آش ماش بی نظیر برای ماه رمضان را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای آش ماش بی نظیر

  1. گوشت چرخ کرده 250 گرم
  2. پیاز رنده شده نصف فنجان
  3. ماش 250 گرم
  4. عدس 100 گرم
  5. پیاز داغ یک فنجان
  6. برنج نصف فنجان
  7. جعفری و گشنیز خرد شده 250 گرم
  8. زردچوبه، نمک و فلفل به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه آش ماش بی نظیر

عدس و ماش ها را از قبل به مدت چند ساعت بگذارید تا خیس بخورد.درون قابلمه ریخته و بگذارید بپزد.گوشت ها را چرخ نمایید و با ژیاز رنده شده و نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط نمایید و به صورت کوفته های ریز در آورید و کوفته هایی را که درست نموده اید به اش اضافه نمایید.پیاز داغ را به عدس و ماش پخته شده اضافه نمایید و برنج و سبزی را نیز اضافه کنید و مرتبا هم زده تا ته نگیرد.در صورت تمایل می توانید 3 تا 4 عدد شلغم خرد شده هم به این آش اضافه کنید. آش را در کاسه بزرگی بریزید و روی آش را با نعناع داغ و پیاز داغ تزئین کنید.

آش ماش بی نظیر
آش ماش بی نظیر

خواص ماش

ماش، یکی از مواد غذایی است که در گروه حبوبات جای می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم‌ترین منبع تامین پروتئین گیاهی هستند و ماش نیز ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد و دارای تقریبا 3/16 گرم پروتئین در هر پیمانه است و در اکثر جوامع منبع عمده تامین پروتئین به ویژه برای گیاه‌خواران است.

مصرف ماش هیچ‌گونه ممنوعیتی برای هیچ‌کس ندارد اما کسانی که اسیداوریک یا نقرس دارند، باید موادغذایی پروتئین‌داری را که پورین گیاهی دارند،‌محدود کنند. البته ترکیبات پورینی در ماش نسبتا کم است و لازم نیست این افراد نیز ماش را از برنامه غذایی خود کاملا حذف کنند؛ بلکه تنها محدودیت به خرج دادن در مصرف آن کفایت می‌کند.

ماش، یکی از مواد غذایی است که در گروه حبوبات جای می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم‌ترین منبع تأمین پروتئین گیاهی هستند و ماش نیز ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی دارد و دارای تقریباً 3/16 گرم پروتئین در هر پیمانه است و در اکثر جوامع منبع عمده تأمین پروتئین به ویژه برای گیاه‌خواران است.

 

Check Also

آش شلغم عالی مخصوص فصل زمستان

یکی از بهترین داروهای سرماخوردگی شلغم میباشد و خیلی ها شلغم را تنهایی دوست ندارند.یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *