بستنی میوه ای مخلوط خانگی

بستنی میوه ای مخلوط
بستنی میوه ای مخلوط

یکی از خوشمزه ترین بستنی هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید بستنی میوه ای مخلوط خانگی است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه بستنی میوه ای مخلوط

  1. خامه صبحانه 400 میلی لیتر
  2. شیرعسلی 1 قوطی
  3. اسانس وانیل 2 قاشق چایخوری
  4. توت فرنگی درشت 5 عدد
  5. تمشک نصف پیمانه
  6. بلوبری نصف پیمانه

 

 

طرز تهیه بستنی میوه ای مخلوط

میوه هایی را که دوست دارید میتواند در این بستنی باشد و یا میوه های بالا را در این بستنی استفاده کنید.میوه ها را پوره کنید و هر کدام را رد یک کاسه ریخته و بگذارید تا خنک شود.خامه ای را که میخواهید استفاده کنید باید خنک باشد خامه ها را در یک کاسه ریخته و هم بزنید تا یکدست گردند.وانیل و شیر عسلی را اضافه نمایید.نصف مواد بستنی را داخل ظرف مناسبی که بشود آن را داخل فریزر قرار داد بریزید. بعد با قاشق نصف میوه های پوره شده را روی سطح آن بریزید و با چنگال کمی آن ها را مخلوط کنید.

بعد بقیه مواد بستنی را بریزید و بقیه ی میوه های پوره شده را بریزید. دوباره آن ها را ترکیب کنید تا یک حالت ابری و بادی زیبا روی سطح بستنی ایجاد شود.حالا روی ظرف را سلفون بکشید و یا اگر ظرف در دارد، در آن را ببندید و برای حداقل 6 ساعت آن را بگذارید داخل فریزر تا کاملا سفت شود و یخ بزند.بعد از اینکه بستنی آماده شد، آن را از فریزر خارج کرده و اجازه بدهید 5 دقیقه در دمای محیط باشد، حالا آن ها را اسکوپ بزنید و نوش جان کنید. طعم این بستنی فوق العاده است حتما باید آن را امتحان کنید.

بستنی میوه ای مخلوط
بستنی میوه ای مخلوط

 

درباره خوردن میوه

میوه ها سوخت بسیار خوبی برای مغز می باشند. آن ها تاثیر مثبتی روی مغز ما دارند. اگر شما میوه ها را به اندازه ی مناسب استفاده کنید، مغز شما اطلاعات را سریع تر و راحت تر به خاطر می آورد. بنابراین اگر شما امتحان دارید می توانید برای تقویت حافظه از میوه ها استفاده کنید.
غذایی که دارای فیبر بالایی باشد مانع چاقی، فشار خون بالا و عواملی می شود که احتمال بیماری های قلبی را بالا می برد. مقدار فیبر مصرفی بسیار مهم تر از مقدار چربی مصرف شده است.

غذایی که شامل این فیبرهای سالم میشود میوه و سبزیجاتند.مصرف میوه به مقدار مناسب تاثیر شگفت انگیزی روی بدن انسان دارد. حتی اگر شما آب میوه های تازه را هم به طور قاعده مند بنوشید تاثیر آن را ظرف 30 روز آینده می بینید. فراموش نکنید که آب میوه را 20 دقیقه قبل از خوردن غذا بنوشید، زیرا به این طریق مواد مغذی آن جذب خون می شود.

Check Also

بستنی یخی هندوانه ای گوارا

با رسیدن فصل گرما بازار خوردن بستنی داغ میشود.در ادامه مطلب زیر قصد داریم طرز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *