دسر یونانی لذیذ و با کلاس

دسر یونانی لذیذ
دسر یونانی لذیذ

اگر میخواهید برای میهمانان خود یک دسر خوشمزه تدارک ببینید طرز تهیه دسر یونانی لذیذ و باکلاس را آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این دسر را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه دسر یونانی لذیذ

  1. آرد سمولینا 1 پیمانه
  2. شکر 1 و 1/2 پیمانه
  3. شیر 700 میلی لیتر
  4. خامه صبحانه 300 میلی لیتر
  5. تخم مرغ 4 عدد
  6. کره در دمای اتاق 3 قاشق غذاخوری
  7. وانیل 1 قاشق چایخوری
  8. گلاب 2 قاشق غذاخوری
  9. کره ذوب شده 250 گرم
  10. خمیر فیلو (یوفکا) یک بسته

 

مواد لازم برای تهیه شربت

  1. آب 400 میلی لیتر (2 پیمانه)
  2. شکر 300 گرم
  3. پوست لیمو ترش 1 عدد
  4. آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری

 

 

 

 

طرز تهیه دسر یونانی لذیذ

 

اول از همه شربت را آماده کنید. آب، شکر، پوست لیمو ترش و آب لیمو را داخل قابلمه ای بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. وقتی جوش آمد، شعله را کم کنید و 4 دقیقه صبر کنید. سپس شربت را از روی گاز بردارید و بگذارید خنک شود. پوست لیمو ترش را از آن خارج کنید.کف قالب را با کره ذوب شده چرب کنید. یک لایه خمیر فیلو کف قالب بیاندازید (طوری که دیواره قالب را هم قدری بپوشاند.) سپس روی خمیر را خوب با کره ذوب شده چرب کنید. این کار را برای چهار لایه خمیر دیگر هم تکرار کنید.آرد سمولینا، شکر، شیر، خامه، 3 قاشق کره، گلاب و وانیل را در شیرجوش بریزید و روی گاز بگذارید تا جوش بیاید و غلیظ شود. در این مدت مرتب مواد را هم بزنید.زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. سفیده ها را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. زرده ها را نیز در ظرف دیگری خوب بزنید. زرده و سفیده را داخل شیرجوش روی مواد کاستارد بریزید. به هم زدن ادامه دهید تا کاستارد غلیظ به دست آید.

کاستارد را روی خمیرهای داخل قالب بریزید.همه خمیرهای باقیمانده را روی کاستارد بچینید. بین لایه ها کره بمالید. میتوانید در این مرحله دسر را برش بزنید.حدود یک ساعت در فر گرم شده 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا خمیر فیلو برشته شود و کاستارد خودش را بگیرد. در آخر چند دقیقه شعله روی فر را روشن کنید تا روی دسر طلایی رنگ شود.وقتی دسر آماده شد، شربت را روی آن بریزید و بگذارید خنک شود. خمیر فیلو باید کمی از دمای محیط خنک تر باشد. آن را مدتی قبل از فریزر خارج کنید و درست قبل از درست کردن پای بسته را باز کنید تا خمیرها خشک نشوند.

دسر یونانی لذیذ
دسر یونانی لذیذ

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *