دسر پودینگ خرمالو ویژه

یکی از خوشمزه ترین دسرهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید پودینگ ها هستند. در ادامه مطلب با طرز تهیه دسر پودینگ خزمالو ویژه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای دسر پودینگ خرمالو

  1. موز 1 عدد
  2. خرمالو 2 عدد
  3. پودر وانیل 1/2 قاشق چایخوری
  4. پودر دارچین 1/2 قاشق چایخوری
  5. جوز هندی 1/4 قاشق چایخوری
  6. پودر میخک 1/8 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه دسر پودینگ خرمالو

پودینگ خرمالو با رنگ نارنجی پاییزی و ادویه های گرم، دسری پر خاصیت و فوق العاده برای فصل پاییز است. این دسر خوشمزه در کمتر از 5 دقیقه آماده می شود و بسیار ساده و سریع است. خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های B1، B2، B3 و ویتامین C است. خرمالو ها را بشویید. بدلخواه می توانید پوست خرمالوها را نیز جدا کنید. سپس خرمالو ها، موز و تمام ادویه ها را داخل مخلوط کن بریزید و آنقدر بزنید تا نرم و یکدست شود.پودینگ خرمالو را داخل ظرف مناسب بریزید. روی پودینگ را با برش های موز، کشمش و جوز هندی تزیین کنید و این دسر فوق العاده خوشمزه و خوشرنگ را نوش جان کنید.

 

 

خواص خرمالو

خرمالو از جمله ميوه‌هايي است كه اگرچه در حالت نارس گس و سفت است ولي اگر آن را در دماي معمولي اتاق قرار دهيد، به مرور خواهد رسيد و نرم و شيرين مي‌شود.البته طعم و مزه آن به نوع خرمالو بستگي دارد؛ به اين معنا كه حتي بعضي از انواع رسيده نيز همچنان حالت گسي را دارند. خرمالو علاوه بر اينكه به صورت خام و تازه مصرف مي‌شود، در آجيل ميوه‌هاي خشك نيز يافت مي‌شود. در ضمن از پخته آن نيز به صورت مربا، مارمالاد و همچنين در انواع شيريني‌ها و كيك‌ها استفاده مي‌كنند.

دسر پودینگ خرمالو
دسر پودینگ خرمالو

خواص غذايي

خرمالو سرشار از ويتامين A، بتاكاروتن و همچنين مقدار قابل توجهي ويتامين‌هاي B1، B2، B3 و ويتامين C است. اين ميوه همچنين مواد معدني مختلف مورد نياز بدن را مانند كلسيم، گوگرد، آهن، فسفر، منيزيم و پتاسيم دارد؛ به همين جهت براي رشد و نمو كودكان بسيار مفيد شناخته شده است. خوردن خرمالوي رسيده براي افرادي كه از سينه‌درد در رنج هستند، توصيه مي‌شود. مي‌گويند اگر خرمالو را به صورت ناشتا ميل كنيد، براي درمان اسهال خوني بسيار مفيد خواهد بود.خرمالو براي بيماران كبدي، كليوي و نقرسي نيز مفيد است.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *